Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Temkte jeg skulle poste noen bilder av nye nerde bula mi, har flyttet og fått en del nytt stasj siden forrige gang :)

bule2.jpg

arbeidsplassen...

bule3.jpg

hovedmaskina, med mine herlige skjermer på både godt og vondt, jeg får klastrofobi av oppløsningen på vanlige pcer nå :innocent:

bule4.jpg

senga mi, legg merke til uber nerdete sjakk på "nattbordet", og hvis noen lurte så er vaselinen til tørre lepper nå på vinteren, jeg hater at de sprikker så bedre føre var en etter snar ;) sengetøyet er kjøpt på spar kjøp, hvis noen skulle ha lyst på en like moteriktig seng :cool:

Lenke til kommentar

Nerder som alt annet kommer i forskjellige fasonger og farger. Somregel finnes det flere grupper, og jeg klassifiserer 2 her.

 

1. Stash nerden

 

Denne nerden kjennes lett igjen med all glorien i og rundt sin egen PC, på PCen og evnen til å skryte av det i flere timer. Neonlys, kabinet med strøm nok til å forsyne "The strip" og et strømbruk som ikke ligner grisen, er noe som gjenkjenner en stash nerd. Mer eller mindre 90% av hva stash nerden booster med er unyttig dritt som bare er til pynt men som ikke har noe effektiv ytelseøkning på maskinen.

 

Stash nerden er lett å pinpointe på et LAN da det somregel ikke trenges ekstra lys rundt vedkommende ettersom han har meg eget (se neon lys lengere oppe).

 

En stash nerd kan også i mange tilfeller være en wannabe hiden stash nerd. Dette er en nerd som har ingen kunskaper om PC, men som pøser på med stash, lys, dioder og andre dubeditter på PCen, uten å tenke på hvor mye strøm dette tar. Somregel når en wannabe stash nerd plugger i sin glorie PC, går en sikring. Derfor veldig lett å finne frem til de. De er somregel de første som nekter at det er deres PC som sluker all strømmen, overbelaster systemet og svir av sin egen maskin sakt men sikkert. Derfor kan man også spore en slik nerd etter lukt alene

 

2. Minimalistiske nerden

 

Dette er nerden som nøyer seg med lite stash, men ordentliger saker til sitt forbruk. Denne nerden blir fort oversett da vedkommende person aldri stikker seg ordentlig ut i mengden. Somregel er det stash nerden som får meste oppmerksomheten.

 

Den minimalistiske nerden gjemmer all sin kraft i et nøytralt kabinett. Vis du ser på det ser det bare ut som et hvit kabinett uten noe serlig kraft.

 

En minimalistisk nerd nøyer seg også somregel med 1 stk 17" CRT skjerm uten problemer.

 

En minimalistisk nerd er ikke lett å få øye på, for selv om du har 2 hovedgrupper, har du de som ikke faller inn i en kategori, og dermed faller mellom 2 stoler. Mange ser ut som minimalistisk nerden, men er somregel bare en normal LAN bruker som er ute etter morro.

 

Den minimalistiske nerden skryter aldri åpenlyst av sine deler i maskinen, men spør du får du svar på den og kanskje litt til. En minimalistisk nerd liker å snakke når temaet kommer inn på kraftsaken vedkommende har. Denne samtalen kan ofte bli lang, da de også innkluderer drømmene om neste innkjøp til herligheten. Om du har dårlig tid, ikke start en samtale med en minimalistisk nerd.

 

Hvor faller jeg inn her? Jeg faller vel mellom stolene. Området jeg arbeider i er ikke spesielt nerdete utseendemessig. En skjerm, en maskin og spillene mine. Jeg er nerd, for all del. Men jeg booster ikke med det jeg har og prøver å blende inn i mengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...