Lucifer 666 Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har en kompis i skotland som bor på internat ved skolen. De har gratis nett gjennom skolen som er rimlig begrenset på tilgang. Testa med å sette opp en bruker til han på min FTP server, men det ser ut til at det er blokert for det også. Er det noen måte for han å gå "rundt" skolens blokking på? Kan nettet være sperret for omtrent alt nedlasting eller kan de ha blokert enkelte porter? Vil det funke om jeg skifter port fra 21 til noe annet på serveren? F.eks 23456?? Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Tja...det kunne jo gå...men oddsen er vel mer alla at firewallen deres blokker for nedlasting mer i den stil at ingenting skal inn...llr noe i den dur. Btw Tidlig eller sent oppe? Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Dem har vel sperret for det meste av porter, da blandt annet 21. Han får finne ut hva slags porter som er åpnet. 80, 510, 110, 22? Det er et par porter som kan være åpnet for. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Det kan være at det stanger på passive/active-mode. Sjekk at både ftpklienten og serveren er satt opp riktig. Sjekk også i serveren om det er antydning til kontakt. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Det er en grunn til at de setter det opp slik de gjør og deres forsøk på å unnvike dette kan være med på å gjøre tingene verre. (som at de stenger alt i et viss tidsrom, tar seg (mer)betalt, osv...) Men det er jo alltid slik at noen skal ødelegge for massen og tenker kun seg selv. Sorry, men jeg mener dere bør holde dere for gode til dette. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 - Sjekk om din ftp faktisk fungerer utenfra - Sjekk om det bare er port 21 som er stengt, eller om de har stengt alt unntatt visse porter. - Dersom det viser seg at din ftp fungerer bra, og alle porter er sperret, kan han koble seg opp mot en proxy-server som står utenfor hans nettverk. Da kan han opprette en kobling gjennom port 80, og all trafikk (som f.eks. port 21/ftp) routes via denne proxy (og dermed også gjennom port 80). - Dersom skolen har satt opp f.eks. en transparent proxy på port 80, kan dere glemme proxy-tunneling for det jeg vet. Med en slik løsning, slipper bare http-protokoller gjennom. - Du kan eventuellt sette opp en www-server med .htaccess-beskytta mapper, som duden kan bruke til å laste ned/opp med.. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hvis skolens nett har begrenset tilgang er det sikkert en grunn til det. Hjelp til å bryte seg inn ulovlig i nettverk skal ikke gis gjennom forumet. Stenges og dumpes i feilposter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg