Gå til innhold

Harddiskanbefaling -MERKE?

mFaFa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IBM harddisker noe drit

hadde stk på 40,7 og 61,0 gb en holdt 4mnd andre holdt 7mnd sende en mail til ibm for å få ordnet opp i dette men nei da ibm hadde ikke noe ansvar

selv om jeg kjøpte harddiskene hos dem

etter dette er ibm forbudt i mitt hus

Lenke til kommentar

Hadde en ibm 75 gxp 45gb som jeg ble litt engstelig for etter alle postene på forumet. Spurte sjappa (PCMAX) om de hadde høy feil rate på denne, og jeg fikk lov til å bytte den inn, selv om ikke det var kommet noen feil på disken enda. Så nå har jeg en maxtor diamondmax D740X 80 gb. Den er ca 15% raskere en ibmen. Faktisk så er leselyden vesentlig høyere, men idle lyden er nok en del lavere.

[ Denne Melding var redigert av: FSOL på 2001-11-23 10:22 ]

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2 stk ibm 60gxp som har dødd på seg , og nei skal aldri mer ha noe fra IBM _EVER_ om de så er eneste produsentene av f.eks. hd i verden da selger jeg pc'n og flytter ut på en fjelltopp og lever isolert fra sivilisasjon og strøm og tv og pc og alt det jævelskapet :grin:

hehe neida .. men uff IBM er noe skabb.. har og merka mye rare lyder fra Seagate Barracuda IV disker i det siste hos folk.. men de går stabile og fine .. men bør man stole på disker som lager hyle lyder ? hmm nei , trur jeg får for etpar WD 80 gig disker, faktisk de jeg har hørt minst feil om .. eller Maxtor må sammenligne litt pris.

Det irriterer meg at i snart år 2002 , så har dem enda så mye crap produkter med Russland kvalitet , at man kan nesten ikke stole på ide disker lenger.. *kjøpe diskskap med 32 stk 9,1 gig 10.000 rpm scsi disker og kjøre Raid 5 oh Hotswap*

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-02 12:50, Arve28 skrev:

Er det 2 års garanti på diskene?

5 år mot produksjonsfeil etv. etter norsk kjøpslov som er den som gjelder her. En produsents eller forhandlers garanti kan ikke "overprøve" kjøpsloven. Så løp og klag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...