pailukterN Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Forleden anskaffet jeg meg: Kingston HyperX 1024MB DDR PC3200 Kit 512MB x 2, 400MHz, CL2, "2-3-2-6-1" For å få utnyttet disse "Timingene" må jeg da stille på noe inne i BIOS eller blir de automatisk satt opp? Takk Takk. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 ta å vis litt iniativ og sjekk i bios selv:) Hvis du ikke vet hvordan dette gjøres, sjekk manualen, der står alt. Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg måtte sette Configure DRAM Timing by SPD på disabled, deretter fikse timings. Hvis den står på enabled så tror jeg den automatisk stiller seg til 2.5-4-4-8 Lenke til kommentar
Musty Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 du kan jo laste ned cpu-z og sjekke hva timings de står på, så slipper du å gå i biosen og sjekke Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) Var innom bios en tur og fant ut det meste men, problemet ligger visst i min bioskunnskap, hva er hva? hvor starter jeg? er like forvillet som en bjørn i et kjøpesenter. Vel og merke har jeg: MSI K8N NEO2 PLATINUM Sliter mest med og finne ut hva som er riktig, f.eks "CAS Latency - AUTO (1-2-AUTO) og så kommer neste "Lala - AUTO (1-2-3-4-AUTO) Skal jeg kjøre inn timingene i kronologisk rekkefølge eller er det f.eks at det første tallet i timingen står for f.eks blabla og nr2 står for blabla? Takker på forhånd for den hjelpen som kanskje blir skrevet! EDIT: Glemte og skrive det viktigste Endret 29. januar 2005 av pailukterN Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 CAS(2-3) RAS to CAS(2-4) RAS(2-4) TRAS(5+) Dette er vel det vanligste... Som Musty sier kan du jo sjekke timings med CPU-Z Sjekk SPD Timings Table der, og gi info tilbake Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 what to do? :| Lenke til kommentar
pailukterN Skrevet 1. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2005 Sitter virkelig fast her, ingen som kan hjelpe meg? :/ Lenke til kommentar
BulkyDrip Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 RAM'n din står ikke på de timingsa den kan skal stå på. Sjekke manualen til HK't ditt. Der står det hvordan du skal stille på timings. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå