Gå til innhold

Garanti NEC brennere.

NoWaX

Anbefalte innlegg

Hei hå alle sammen...

Jeg har nettop vært hos min bedre halvdel, å hun har greid noe av det utroligste.. Jeg har nok aldri vært ute for noe lignende.. :!: :!:

Det hun sier skjedde, var at hun skulle brenne en film, og NERO klikket, og hun fikk en feilbrent plate. Ikke nok med det, så frøys maskinen seg. Så hun tok likegjærne en omstart hun. Da hun til slutt hadde fått startet på nytt, så fant hverken maskinen noen av de andre hardiskene og brenne luka ville ikke lukke seg. Hver gang det kom strøm til, så åpnet den seg automatisk. Jeg synes jo dette var merkeverdig rart. 'Så jeg har prøvd på det meste mellom himmel å jord.

DEt viste seg tilslutt at hun hadde greid å ta knekken på en 120 og 200GB WD disker, og ikke nok med det så må jeg jo skifte ny brenner.

Helt til slutt her nå, så kommer spørsmålet mitt om hvor lang garanti har jeg på en NEC brenner. Fordi dere skjønner det at det har nå gått 1år og 6 dager siden jeg kjøpte dem, å lurer litt på om garanti tiden har gått ut. Hadde vært skikkelig typpisk om den hadde det.

Takk på forhond til alle som svarer... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på det er bare 2års reklamasjonsrett??

hmm, det synes jeg var merkverdig, for på mobiler har du 5års reklamasjon.

Men uansett, så er ikke det svare på spørsmålet mitt. Jeg lurer jo egentlig på hvor lang garti tid jeg har på en NEC brenner ? og om det er NEC selv som står for garantiene, eller er det nettbutikken ??

Ikke nok med det. Den ene WD disken jeg hadde i den maskinen, var en brukt kjøpt WD. Lurte på om jeg ville få problemer hvis jeg sendte også den inn å for å få noe igjen på garantien på den :p

Hadde jo vært kjempe kjekt om jeg kunne det, fordi jeg synes jo at selgeren skal holde på garantien, selv om den opprinnelige eieren har solgt varen videre. Men jeg vet ikke hvordan reglene er på sånt.. Noen clue ?

Lenke til kommentar
Du har to års reklamasjonsrett.

Er det bare to år på brennere?

Noe som skulle tilsi at den er 5 år? ... som er neste frist ? :whistle:

Gidder ikke å spa i det, for trådstarter er ihvertfall godt innen for to årsfristen.

Edit:

Er du sikker på det er bare 2års reklamasjonsrett??

hmm, det synes jeg var merkverdig, for på mobiler har du 5års reklamasjon.

Nei, uff... Les heller her.......................... :cry: Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

De fleste produsenter har reklamasjonsordninger helt utenom der du kjøper produktet så det skulle ikke være problem med diskene dine da de fleste harddisker har 3-5 års garanti fra produsent. Gå på produsentens hjemmeside og lag en RMA ordre. Du må åpne maskinen og finne fram alle serienummerene.

At to disker plus NEC brenner røk samtidig kan tyde på at feilen kanskje har oppstått på hovedkortet og at brenner og HD er OK? Kan være lurt å teste harddisker og brenner i en annen maskin før du sender det inn. Hvis de ikke finner noe feil på dem, må du betale en masse testgebyr + frakt tur/retur !

Lenke til kommentar
Kan være lurt å teste harddisker og brenner i en annen maskin før du sender det inn. Hvis de ikke finner noe feil på dem, må du betale en masse testgebyr + frakt tur/retur !

:yes:

Det er lurt å gjøre først.

Tror ikke det er mer enn 1 års garanti på NEC. (BenQ og plextor har 2 år f.eks).

Men du har uansett reklamasjonsrett etter norsk lov.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har allerde testet begge diskene i 2 forskjellige maskiner, og den finner ingen ting. Helt underlig spør du meg. Men hun har også i en annen disk som hun kjører C: på, og den lever enda. SÅ jeg forstår ingenting. Så det må jo være diskene som regelrett har tatt kvelden etter hendelsen.. :ermm:

Eller hva tror dere? JA, skal sende den ene disken direkte til WD, og få den reparert, eller en ny.

Takk for hjelpen gutta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...