CinToX Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Ok, så jeg tror det er hovedkortet som har prob. skiftet ut ram skjermkort å alt mulig.. funker itj.. det rare er at jeg fikk bilde i 2 sek, dumme meg skrudde seff av pcen deg.. wierd.. noen tips!? Lenke til kommentar
psytoniC Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 *bump* Har det samme problemet med min pc. Sendte HK og CPU inn til komplett og de sa at det ikke var noe galt. Får fortsatt ikke bilde når jeg skrur på pcn. Har byttet ut skjermkort, ram, cpu. Har også prøvde med andre skjermer. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Sjekk inni støpslene på skjermkabelen om der er noen bøygde pinner. Trykk reset på skjerm, evt. også på Cmos jumper på hovedkort. Lenke til kommentar
psytoniC Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Har prøvd det, men det funker fortsatt ikke... Noen andre forslag? Lenke til kommentar
psytoniC Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Kan vel komme med en bedre forklaring.. Det hele startet med at skjermen slo seg av og på av seg selv. Jeg tok ut mitt Radeon 9800 pro og satt det inn igjen. Da fikk jeg ikke liv i skjermen, ikke skjermkortet heller så jeg prøvde skjermkortet på moren min sin pc. Det funket. En venn av meg sa at problemet kunne ligge hos CPUn eller HK, så jeg sendte det inn til Komplett. Da jeg fikk rammen og HK tilbake sa de at det funka fett, men jeg har fortsatt problemer. Har prøvd med annen ram og annet skjermkort. Får fortsatt ikke liv i pcn... Har satt på Zalman GPU-kjøler.. Har jeg mistet garantien da? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Har satt på Zalman GPU-kjøler.. Har jeg mistet garantien da? Nei.................. Bruker du riktig kontakt for CPU-vifte (der er en sperre der og av og til). Kan du fortelle hva som skjer? Går viftene ? hvilke? Er der en liten pip når du slår den på? Blinker hardisklysene og surrer diskene slik at du får en følelse av at den booter Windows eller?? Prøvd med annet tastatur? Løst fra hardiskene?? Endret 28. januar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 noe lignende skjedde med broderen sin maskin... prøv ny strømforsyning... Lenke til kommentar
runnis Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Hadde problemer med å få bilde sist jeg bygde pc..hadde glemt å sette inn strømledingen fra forsyninga til hovedkortet, og da tenker jeg på PROSESSOR-STRØMMEN! -og den kontakta er kvadratisk, og ikke så stor.. Endret 28. januar 2005 av runnis Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 hei Hadde noe av det samme problemet da jeg satte sammen en ny pc, trykket på knappen og alt startet....men jeg fikk opp noe bilde på skjermen Sjekket skjerm og kort på den andre pcen... der funket de helt phett!. klødde meg i hue å begynnte å ta ut delene en etter en... men nei like dødt fordet. Så tok jeg ut klokkebatteriet i 5 minutter.... satt det inn igjen, ba noen bønner til pc nissen å trykka på knappen. It's alive!!! Vært et forsøk. Lykke til Mvh Stoneheart Lenke til kommentar
psytoniC Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Glemte å si at jeg satt inn et annet skjermkort, Radeon 8500. Det er ikke en liten pip når jeg slår på pcn.. Har ikke diskene i nå atm. Lenke til kommentar
psytoniC Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Skal me sjø, her kommer en veldig grundig forklaring Ok, som sagt skjedde dette når skjermen plutselig gikk av og på.. Tenkte det kunne være noe med skjermkortet så jeg testet det i en annen pc. Funket helt fint Så da konkluderte jeg at det måtte være skjermen, kjøpte ny.. men fortsatt ikke bilde. Da tok jeg pcen til en kamerat der hvor vi testet ram, cpu (til og med ny cpu VIFTE om den kunne ha "ødelagt" på noen måte).. Det funket tilslutt med ny CPU, i 2 minutter, da lappet vi sammen pcen, ventet på ny cpu! Dagen etter var ny CPU "arrangert".. Pcen funket ikke! Heller ikke med noen av de andre CPU'ene! Siden den ikke lagde noe lyd når jeg startet pcen (alle viftene gikk) tok jeg en telefon til komplett som var enig med meg når jeg forklarte hva som skjedde, at det var hovedkoret. Så jeg sendte inn hk og cpu! 3 uker senere kom varene tilbake, "ikke noe feil her".. Så testet vi nytt skjermkort, Radeon x800 pro, da funket pcen! Nydelig, så skaffet vi nytt skjermkort.. for å være sikker, radeon 8500.. Det funket ikke, når vi satte inn x800 pro'n igjen funket det heller ikke! SWEET MOTHER OF GOD!! WTF Så testet vi ny PSU, hele 4 av dem.. 250W 300W 350W og 550W, pcen kom opp, lagde bip og vi fikk bilde.. Alle gangene! NYDELIG! Da trodde vi vi hadde funnet feilen, (vi testet også med forskjellige cpu, ram, skjermkort osv. for å være sikker!) Så, ny PSU underveis.. Ny PSU i box, pcen funket ikke.. Nå heller ikke med NOEN av psu'ene eller de andre delene! Under all testing (utenom da vi fikk bilde i tilfeldigvis 2 sekunder (før vi skrudde pcen var da vi trodde det endelig funket)) fikk vi ikke et eneste "bip".. Om noen kan forstå min frustrasjon å kan på noen måte hjelpe meg, PLEASE DO! Takk takk Endret 28. januar 2005 av psytoniC Lenke til kommentar
psytoniC Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 *bump* Håper det er noen som vet hva som kan være galt. Er litt kjipt å være på lan uten pc, heh Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Er det noen deler igjen fra den oprinlige PC, og hvis man setter sammen de delene man har prøvd til en annen maskin; får man da to PC-er som ikke virker? Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 (endret) hahahahahhahahhaa Thomas syndrom du har fått.... (ein kamerat som alltid har slike problemer når han oppgraderer PCen...) PS... har du PCen kobla opp mot ett jorda stikk??? hvis ikke.... prøv det... vet det hørest rart ut... noen kan få problemer når PCen ikke er jorda... Endret 29. januar 2005 av Mr. Dark Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Hey, hva slags psu har du og har du testet med en annet psu? jeg har opplevd samme problem for lenge sidn med et ABIT KT400 kort som var sånt og det skyldtes psuen som var med i et Suntec kabinett blå. Lenke til kommentar
psytoniC Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har prøvd med forskjellige PSUer og det er jorda kontakter her... Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har du prøvd med forskjellige hovedkort? fullt mulig at det er no gæli med hket. Lenke til kommentar
z1z Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har samme problemet med ett Asus A8N SLI, når jeg starter maskinen, går alt av vifter rundt og det lyser til og med grønt på hovedkortet, så tok jeg kontakt med webshoppen der jeg kjøpte hovedkorte og de forklarte det slik at jeg sansynligvis måtte få oppdater biosen, og de mente at de var 95% sikker på det ville løse problemet mitt, så derfor sendte jeg hovedkortet inn slik at de kunne flashe kortet for meg, siden jeg ikke hadde mulighet til å gjøre selv uten bilde. Lenke til kommentar
turn Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Jeg har det samme problemet på mitt MSI K8N Neo Platinum, fikk bilde og inn i bios men etter det så har jeg ikke fått bilde. Piper med jevne mellomrom..........noen som vet hva det er tegn på?? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Har prøvd med forskjellige PSUer og det er jorda kontakter her... Kanskje dere har it-nett, og jordingsfeil....... (hos naboen). Prøv i en stikk som ikke er jordet hverken med skjerm eller PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå