Gå til innhold

Hovedkort problemer, får ikke bilde!

CinToX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*bump*

Har det samme problemet med min pc. Sendte HK og CPU inn til komplett og de sa at det ikke var noe galt. Får fortsatt ikke bilde når jeg skrur på pcn. Har byttet ut skjermkort, ram, cpu. Har også prøvde med andre skjermer. Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar

Kan vel komme med en bedre forklaring..

Det hele startet med at skjermen slo seg av og på av seg selv. Jeg tok ut mitt Radeon 9800 pro og satt det inn igjen. Da fikk jeg ikke liv i skjermen, ikke skjermkortet heller så jeg prøvde skjermkortet på moren min sin pc. Det funket. En venn av meg sa at problemet kunne ligge hos CPUn eller HK, så jeg sendte det inn til Komplett. Da jeg fikk rammen og HK tilbake sa de at det funka fett, men jeg har fortsatt problemer. Har prøvd med annen ram og annet skjermkort. Får fortsatt ikke liv i pcn...

Har satt på Zalman GPU-kjøler.. Har jeg mistet garantien da?

Lenke til kommentar
Har satt på Zalman GPU-kjøler.. Har jeg mistet garantien da?

Nei.................. :whistle:

Bruker du riktig kontakt for CPU-vifte (der er en sperre der og av og til).

Kan du fortelle hva som skjer?

Går viftene ? hvilke?

Er der en liten pip når du slår den på?

Blinker hardisklysene og surrer diskene slik at du får en følelse av at den booter Windows eller??

Prøvd med annet tastatur?

Løst fra hardiskene??

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Hadde problemer med å få bilde sist jeg bygde pc..hadde glemt å sette inn strømledingen fra forsyninga til hovedkortet, og da tenker jeg på PROSESSOR-STRØMMEN!

-og den kontakta er kvadratisk, og ikke så stor..

Endret av runnis
Lenke til kommentar

hei

Hadde noe av det samme problemet da jeg satte sammen en ny pc, trykket på knappen og alt startet....men jeg fikk opp noe bilde på skjermen :ermm:

Sjekket skjerm og kort på den andre pcen... der funket de helt phett!.

klødde meg i hue å begynnte å ta ut delene en etter en... men nei like dødt fordet.

Så tok jeg ut klokkebatteriet i 5 minutter.... satt det inn igjen, ba noen bønner til pc nissen å trykka på knappen. It's alive!!! :D

Vært et forsøk. Lykke til

Mvh

Stoneheart

Lenke til kommentar

Skal me sjø, her kommer en veldig grundig forklaring :p

Ok, som sagt skjedde dette når skjermen plutselig gikk av og på..

Tenkte det kunne være noe med skjermkortet så jeg testet det i en annen pc. Funket helt fint :) Så da konkluderte jeg at det måtte være skjermen, kjøpte ny.. men fortsatt ikke bilde.

Da tok jeg pcen til en kamerat der hvor vi testet ram, cpu (til og med ny cpu VIFTE om den kunne ha "ødelagt" på noen måte).. Det funket tilslutt med ny CPU, i 2 minutter, da lappet vi sammen pcen, ventet på ny cpu! Dagen etter var ny CPU "arrangert".. Pcen funket ikke! Heller ikke med noen av de andre CPU'ene! Siden den ikke lagde noe lyd når jeg startet pcen (alle viftene gikk) tok jeg en telefon til komplett som var enig med meg når jeg forklarte hva som skjedde, at det var hovedkoret. Så jeg sendte inn hk og cpu!

3 uker senere kom varene tilbake, "ikke noe feil her".. Så testet vi nytt skjermkort, Radeon x800 pro, da funket pcen! Nydelig, så skaffet vi nytt skjermkort.. for å være sikker, radeon 8500.. Det funket ikke, når vi satte inn x800 pro'n igjen funket det heller ikke! SWEET MOTHER OF GOD!! WTF :p

Så testet vi ny PSU, hele 4 av dem.. 250W 300W 350W og 550W, pcen kom opp, lagde bip og vi fikk bilde.. Alle gangene! NYDELIG! Da trodde vi vi hadde funnet feilen, (vi testet også med forskjellige cpu, ram, skjermkort osv. for å være sikker!) Så, ny PSU underveis.. Ny PSU i box, pcen funket ikke.. Nå heller ikke med NOEN av psu'ene eller de andre delene!

Under all testing (utenom da vi fikk bilde i tilfeldigvis 2 sekunder (før vi skrudde pcen var da vi trodde det endelig funket)) fikk vi ikke et eneste "bip"..

Om noen kan forstå min frustrasjon å kan på noen måte hjelpe meg, PLEASE DO! :p

Takk takk :)

Endret av psytoniC
Lenke til kommentar

hahahahahhahahhaa

Thomas syndrom du har fått....

(ein kamerat som alltid har slike problemer når han oppgraderer PCen...)

PS... har du PCen kobla opp mot ett jorda stikk???

hvis ikke.... prøv det... vet det hørest rart ut... noen kan få problemer når PCen ikke er jorda...

Endret av Mr. Dark
Lenke til kommentar

Har samme problemet med ett Asus A8N SLI, når jeg starter maskinen, går alt av vifter rundt og det lyser til og med grønt på hovedkortet, så tok jeg kontakt med webshoppen der jeg kjøpte hovedkorte og de forklarte det slik at jeg sansynligvis måtte få oppdater biosen, og de mente at de var 95% sikker på det ville løse problemet mitt, så derfor sendte jeg hovedkortet inn slik at de kunne flashe kortet for meg, siden jeg ikke hadde mulighet til å gjøre selv uten bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...