Gå til innhold

Icybox 550 og Plextor 716-A DVD

Anbefalte innlegg

Har nettopp anskaffet en IB550 og en P-716-A DVD-brenner som jeg kopler via USB til min bærbare.

Problemet er at brenneren ikke blir synlig i WinXP - kun USB 2.0 mass storage device. Må jeg installere noe drivere etc for dette? Hadde inntrykk av at dette er relativt plug'n'play.

Har satt master-jumper på brenner. Har også testet på en IB550 jeg vet virker - samme resultat.

Tips mottas med takk! :yes:

sigurdr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde virke, men icybox har mange problemer så det er mulig der problemet ligger.

Har er det noen firmware oppgraderinger til icybox kabinetter - mulig du finner noe som kan hjelpe her?

http://www.raidsonic.de/download.htm

Testet på en annen PC?

Har lastet ned, men ikke installert firmwareoppgradering. Trodde den kun gjaldt selve Firwewire-controlleren på IB550.

Har ikke testet på en annen pc nei.

Får prøve å stappe brenneren inn i en stasjonær PC og se hva som skjer.

sigurdr

Lenke til kommentar

Får prøve å stappe brenneren inn i en stasjonær PC og se hva som skjer.

Hrm.

Oppgraderte Firmware via FireWire, og vips fant den DVD-brenneren.

Hvis jeg kopler til via USB finner den fortsatt ikke brenneren...

Beats me. Det er nå i allefall ikke brenneren det er noe i veien med.

Er det noen som har koplet til en dvd-brenner til en IB550 og bruker denne via USB?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å oppdatere firmware på plextoren? versjon 1.04 er siste (du kan gjøre det via firewire).

Har et annet kabinett med tilsvarende kontrollere (oxford 911 firewire og ALi USB) og har mange av de samme problemene. Forvent heller ikke at du skal klare 16x brenning. Selv klarer jeg knapt 12x brenning/lesing.

For å klare 16x brenning/lesing bør du ha et kabinett basert på en plumax PL-3507 kontroller + oppgradere dette til siste firmware, da kan jeg brenne og lese på 16x på firewire, men USB klarer fremdeles ikke helt 16x. Dette har også mye mindre problemer med kompatibilitet med brennere osv.

Eksempel på kabinett som er basert på denne kontrolleren er Zynet som komplett har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...