siDDis Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Eg har vore ein god stund på forumet, men spessielt det siste året så har eg merka at om eg har litt vanskelege problemer så tar det 10 timer og dei ligger 3 sider lengre bak og blir *aldri* sett igjen på. Mange spørsmål går om og om igjen på forumet, spessielt det med kva er best skjermkort, beste drivere, korleis setja opp trådløs nettverk og kva slags ISP er best. Greit nok at folk lurer, men dei trådane dør aldri. Det kjem nye heile vegen. Når det er så mange som er på detta forumet så blir det vanskeleg for oss som har litt større problemer med feks partisjoner på harddisken som forsvinner eller korleis få til å kjøre multicast video stream i eit nettverk. Begge dei 2 fekk eg svar på etter 30 minutter på eit anna norsk forum som er egentleg eit gaming forum. Idag trengte eg hjelp til å kjøre 2 skjermer med minimalt ytelsestap når eg såg feks dvd/video på skjerm nummer 2. Ingen svar etter fleire timer og snart har tråden drukna vekk frå fyrstesida. Nå har eg jo heldigvis fått fiksa det, men det var jo ikkje eingang noko råd å henta her på forumet. Går eg på andre forum så kan det ta 5 - 10 minutter og eg får eit lite hint/tips eller eit presist svar som fikser problemet. Konklusjonen må jo vera at dei som kan eindel med data har blitt skremt vekk ifrå forumet og det er jo ganske trist. Eg håper virkeleg at noko blir gjort med spørsmål som går om og om igjen. Kva med å lage ein sticky eller skriva ein artikkel med anbefalte skjermkort, drivere osv? Virker som nesten ingen leser HW sine anbefalinger. Kva med å putte inn ting som, mest ytelse for penga, best uansett pris, beste overklokkings potensiale, beste driver, minst lydstøy osv. Også lage ein FAQ som folk kan gå igjennom dei meste vanlege spørsmåla som feks "svart/kvitt på min tv-ut" så me slepp å søple til forumet med same tråden 10 ganger i månaden. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Dette er det beste inlegget jeg har sett på lenge her på dette forumet. QUOTE (siDDIs @ 28/01/2005 : 00:48)Eg har vore ein god stund på forumet, men spessielt det siste året så har eg merka at om eg har litt vanskelege problemer så tar det 10 timer og dei ligger 3 sider lengre bak og blir *aldri* sett igjen på. Dette har jeg også merket meg. Ny pc til mor, lillebror og ditt og datt. Eller HJEEEEEEEELP, skal ha nytt skjermkort! Og det er uendelig mange headsetråer. En løsning på dette er at kategoriene deles opp i underkataloger. Ex prosessorer: Underkategori Intel VS AMD. Det skulle også gått at å skrudd på et filter, sånn at man bare får se de tråene man har interesse for. Det første jeg hadde skrudd på filter på er:Intel VS AMD. Jeg driter i om det er mor eller bestemor som skal ha ny pc. Og farfar driter sikkert i om det er AMD eller Intelprosessor inni pcen. Til dere som nevner morfar i en topic, så vit at jeg leser aldri sånne tråer. Eller hva med å lage det til sånn at det går ann å stemme ut tråer? Eller la moderatorene få bestemme hva som skal vises på 1. siden på hw.no? Jeg ønser inderlig at forumet blir strengere moderert. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Syns nå at ideen om en stickey som samler all grunnleggende informasjon. Som blir oppdatert så fort som mulig når det kommer nye produkter osv. Vet det tar tid for folk å lære å lese stickyes (selv om jeg klarte det med en gang ) Men moderatorene må jo da linke til stickyen og stenge tråden. Kanskje to stickyes for å dele det litt opp? Brukerne må selvfølgelig ha muligheten til å svare i disse stickyene! TSP Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Hva med å lage en prøve som må være bestått, før en får lov til å starte en ny tråd? Det skulle også vert sånn at den som starter en ny tråd er nødt til å legge link til tråder som omhandler det samme emnet. Sjekk denne! Han luringen som startet denne tråen, har faktisk over 1000 innlegg. Alikevel virker det som han ikke vet hvordan søkefunskjonen virker eller i det heletatt vet om denne funskjonen. han her skulle vert fratatt -starte tråd- sertefikatet og måtte gå opp til ny test. Edit: Han som startet tråen har bare 50 innlegg. Var litt kjapp med å henge han. Vi får ha litt tolmodighet med de som ikke er like nerdetet som meg! Endret 29. januar 2005 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
am3k Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Problemet med å opprette stickys er at dette blant annet vil ta noe tid for den som skal ordne denne. Er litt informasjon en skal legge i denne samt skal denne som sagt oppdateres. Om noen derimot er villig til å ta på seg denne oppgaven er det ingen problmer å sette denne som sticky. Skulle dere dessuten komme over tråden som tar opp et tema som er tatt opp før kan dere fint rapportere denne med link til den andre tråden så vil vi se på dette. Det er unldvendig med flere poster vedr. samme tema. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg