Gå til innhold

Elkjøp og reperasjon av mobil

Anbefalte innlegg

For en liten stund siden tok min se k700i kvelden, plutselig var displayet ødelagt. Det er ingen skader utenpå, men jeg oppdaget det morgenen etter en fuktig kveld så det er nok min skyld. Hadde selvfølgelig ikke forsikring.

Leverte den inn på elkjøp i håp om at det kunne være en garantisak. Fikk låne en siemens tlf i ventetiden.

Gikk i dag på elkjøp for å høre hva som skjedde med mobilen min, og fikk da høre at det ikke var noen garantisak og at det kom til å koste meg 984kr å reparere. Siden jeg er student og ikke har så veldig god råd, fant jeg ut at jeg ikke hadde råd til å få reparert den nå. Jeg spurte derfor om å få igjen tlf min uten å reparere den, da fikk jeg til svar at det kom til å koste meg 300kr. Dette var jeg selvfølgelig ikke villig til å betale

ettesom jeg ikke hadde fått opplyst noe om at det kostet penger for å la dem se på mobilen. jeg gav tydelig beskjed om at jeg måtte få beskjed dersom reperasjonen ikke ble dekket av garanti. Han i skranken mente det måtte ha vært en ny som stod i skranken der og det var sikkert derfor at jeg ikke ble opplyst om at det kom til å koste 300kr hvis garantien ikke dekket det.

Så nå får jeg ikke mobilen min tilbake uten å betale de 300kr.

Hva burde jeg gøre nå og hva er mine rettigheter?

Endret av DragonFlyer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke ble fortalt at undersøkelsen av mobiltelefonen ble belastet deg dersom det ikke var en garantisak tror jeg ikke du skal betale. Bilverksteder gir prisoverslag på en reparasjon. Da må de jo først finne ut feilen. Dersom det ikke er åpenbart så gir dem deg et prisoverslag for å finne ut av hva feilen er, for så å spørre om du vil at de skal fortsette å rette på det. Du får kreve det dokumentert av dem at du har gått med på de betingelsene. Hvis ikke kan du jo anmelde dem for det. De holder på din telefon uten at de har rett til det.