Panter Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Ettersom jeg ikke får svar på PMer sendt til TST som jeg forstår er Admin på Spill-forumene får jeg ta det opp her. Jeg sendte en PM som han leser morgen 25. Jeg får ikke noe svar og sender en PM som blir lest morgen 27. Nå er det natt 28. og ettersom jeg ser han har postet flere innlegg her i den tiden tolker jeg det som at han ikke gidder å svare meg, og synes temaet er uinteressant. I mellomtiden har en annen Admin stengt en tråd her i forumet med innhold som jeg tar opp i PMene så da er det jo også høyst aktuelt her. Temaet i PMene er i utgangspunktet om software til Xbox, PMene er lettere sensurert. QUOTE Hei, har du fått sett på meldingen min? Var vel et forholdsvis enkelt spørsmål?Jeg vil tro det er ikke vil bryter retningslinjene på noe måte eller bryter med norsk lov el. På denne serveren ligger det overhodet ikke warez el, men hjemmelaget programvare kompilert med XDK. I tillegg er det modifiserte bioser, men linker til tilsvarende blir det jo referert til daglig i lagringsmediaforumet.Kommentar? QUOTE Hei, er det i forumet lov til å opplyse om disse stedene med mer:#XXXX på Ircwww.XXXX.org "XXX XXX XX" - et fast uttrykkhttp://www.xbox-scene.com/articles/XXX.php - Artikkel om Irc-kanalenDette er forskjelle steder, måter å fortelle hvordan man får tak i SW til Xbox.Det er ikke direkte linker til nedlastning.Disse stedene har vært referert til mange ganger før i forumet, men jeg spør fordet.Takker.. Dersom man tar et søk her i forumet på denne Irc-kanalen får man ca 40 åpne tråder! Jeg mistenker at "noen" tror denne serveren inneholder annet enn den gjør. Igjen, den inneholder ikke warez som kopibeskyttete programmer eller spill eller roms eller annet. Jeg ser altså ingen grunn til ikke å kunne referere til disse stedene. På lagringsforumet blir det til og med gitt direkte linker for nedlasting av modifiserte bioser. Kommentarer? Ps, jeg ønsker ikke å poste denne under Spill-forumet da dette også er et tema for Lagringsforumet og en generell diskusjon. Endret 28. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 QUOTE eg sendte en PM som han leser morgen 25. Jeg får ikke noe svar og sender en PM som blir lest morgen 27. Nå er det natt 28. og ettersom jeg ser han har postet flere innlegg her i den tiden tolker jeg det som at han ikke gidder å svare meg, og synes temaet er uinteressant. Da tolker du det feil. Har forøvrig tatt det opp internt for å få det avklart. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 31. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2005 (endret) QUOTE (Ueland @ 30/01/2005 : 23:21) Da tolker du det feil.Har forøvrig tatt det opp internt for å få det avklart. Det er godt mulig det, men jeg syntes det var litt pussig at det i det minste ikke var mulig å svare "kommer tilbake" el. Anyway, bra å få avklart dette spørsmålet. Forøvrig, tro det eller ei, men xbox-scene.com skyr, på samme måte som dere, kopibeskyttet programvare som pesten. De linker heller ikke direkte til homebrew software og bioser til Xbox, men gir denne generelle informasjonen som jeg mener vi også burde kunne gjøre her. Endret 31. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
Panter Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Nå er det gått 2,5 måneder uten noe svar og på denne tiden er denne serveren på 5 bokstaver nevnt 12 ganger uten at trådene er stengt el. Kan vi da en gang for alle konkludere med at dette nå er ok? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 QUOTE (Panter @ 13/04/2005 : 15:40) Kan vi da en gang for alle konkludere med at dette nå er ok? Er jo bare å teste det: http://www.xbins.org/ Regner med det er basert på en misforståelse. Blir for dumt hvis den nettsiden skal være "ulovlig". Så vidt meg bekjent har hw.no skrevet artikkel hvor de har skrevet om Xbox Media Center. Det programmet er jo ulovlig - så hw.no er kanskje på kanten de også da? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 QUOTE (Lurifaksen @ 16/04/2005 : 19:36) QUOTE (Panter @ 13/04/2005 : 15:40) Kan vi da en gang for alle konkludere med at dette nå er ok? Er jo bare å teste det: http://www.xbins.org/ Om du skal teste noko slikt, så er det jo best å faktisk ta ei nettside som fungerer, då... Uansett, med dagens retningslinjer, så er det ingenting som forbyr å linke til slike nettsider, så lenge dei ikkje har innhold som bryter med norsk lov, eller retningslinjene ellers. Retningslinjene slik dei står i dag, nevner ingenting om BIOS-modifikasjonar og liknande, og så lenge det ikkje er nemnt der, så er det jo lov. Om det blir stengt nokre trådar pga. dette, er det berre å ta kontakt med meg med linkar til dei relevante trådane. QUOTE Regner med det er basert på en misforståelse. Blir for dumt hvis den nettsiden skal være "ulovlig". Så vidt meg bekjent har hw.no skrevet artikkel hvor de har skrevet om Xbox Media Center. Det programmet er jo ulovlig - så hw.no er kanskje på kanten de også da? Husk at det er stor forskjell på redaksjonelt materiale og det som skjer på forumet. Det som skjer på framsida av hardware.no har me redaksjonelt ansvar for, så me sørger for at alt som blir lagt ut der er lovlig iht. norske lovar. Forumet følger sitt eige sett med reglar, som er mykje strengare enn dei me følgjer redaksjonelt. Det gjer me sidan me i ytterste konsekvens kan verte holdt ansvarlig for det som står på forumet, dersom me ikkje er raske nok til å fjerne det. Ved å ha strenge reglar, held me antall overtredelsar av norsk lov til et minimum, og det blir lettare for våre moderatorar å fjerne slike overtredelsar. Håpar dette svarer på det meste... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg