834HF42F242 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hvis nettet forsvinner og adsl-modem må restartes ofte, så kan dette være problemet: MSN 7.0 (beta)! Jeg har hatt problemer med nettet ganske lenge, og har restartet adsl-modemet utallige ganger. Plutselig slo det meg at dette kun skjedde når MSN var igang. Etter å ha avinstallert MSN 7.0, har nettet virket helt fint. Spesielt de med Topcom ADSL-modem/router får dette problemet. Tidligere hadde jeg problemer med å sende og motta filer, fordi modemet "frøs". En oppgradering av firmware løste dette. Dog har jeg ikke testet om det løste 7.0-problemet, og ikke er jeg interessert i å installere det programmet på nytt for å teste heller. Venter heller på en stabil utgave! Foreslår at noen gjør denne sticky, da jeg ser at utrolig mange stiller spørsmål i forumet som kan ha med dette å gjøre! Lenke til kommentar
Torro Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 MSN bruker mye uPnP, prøv å slå av den i routeren. Du må antalgelig åpne opp portene MSN bruker i routeren. Flere routere har problemer med for mange forespørsler på en port. Prøv å bytt firmware. Samme gjelder P2P, f.eks. Bittorrent, kazaa etc. Ofte hjelper det å nedgradere firmwaren. Kan også være lurt å ta en factory reset, før en legger inn ny firmware. En bør også unngå å ta en "restore configuration". Om en har zone alarm, eller en annen firewall, avinnstaller den og se om det hjelper. Har slitt med en Topcom router selv, men den har blitt frisk-meldt etter et par runder med forskjellige oppsett og firmware. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Vil uansett ikke anbefale noen å bruke msn 7.0. Programmet er ekstremt ustabilt..! Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Har merka det... Plutselig bruker det 100% cpu, selv om jeg ikke har noen samtaler åpne... Utrolig plagsomt når jeg er midt i et spill.... Edit: Har forsåvidt aldri mista nettet..... Endret 28. januar 2005 av Caddy Lenke til kommentar
Prnkstr Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Så det er DEFOR linjen plustelig signer av...hehe...har ikke tenk på det får, men når jeg spiller online så skrur jeg alltid av msn for å få bedre ping, ergo da faller jeg ikke ut...lite lættis! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå