Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Til dere som mister Internet hele tiden

Anbefalte innlegg

Hvis nettet forsvinner og adsl-modem må restartes ofte, så kan dette være problemet:

MSN 7.0 (beta)!

Jeg har hatt problemer med nettet ganske lenge, og har restartet adsl-modemet utallige ganger. Plutselig slo det meg at dette kun skjedde når MSN var igang. Etter å ha avinstallert MSN 7.0, har nettet virket helt fint.

Spesielt de med Topcom ADSL-modem/router får dette problemet.

Tidligere hadde jeg problemer med å sende og motta filer, fordi modemet "frøs". En oppgradering av firmware løste dette. Dog har jeg ikke testet om det løste 7.0-problemet, og ikke er jeg interessert i å installere det programmet på nytt for å teste heller. Venter heller på en stabil utgave!

Foreslår at noen gjør denne sticky, da jeg ser at utrolig mange stiller spørsmål i forumet som kan ha med dette å gjøre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSN bruker mye uPnP, prøv å slå av den i routeren. Du må antalgelig åpne opp portene MSN bruker i routeren.

Flere routere har problemer med for mange forespørsler på en port. Prøv å bytt firmware. Samme gjelder P2P, f.eks. Bittorrent, kazaa etc. Ofte hjelper det å nedgradere firmwaren. Kan også være lurt å ta en factory reset, før en legger inn ny firmware. En bør også unngå å ta en "restore configuration".

Om en har zone alarm, eller en annen firewall, avinnstaller den og se om det hjelper.

Har slitt med en Topcom router selv, men den har blitt frisk-meldt etter et par runder med forskjellige oppsett og firmware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...