mirene Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Jeg har nextgentels 8000/806 linje (efektivt 5600/806) Saken er denne : Om jeg bruker den ene maskinen til nedlasting,så vil surfing bli TREGT etter en stund.Selv om jeg surfer på den andre maskinen,en den jeg laster ned på. (selv om jeg ikke har noen nedlastingshastightet i nærheten av lijekapasitet). Finnes det noen effektiv måte å dele opp hastigheten en har.Slik at jeg foreksempel kan gi den ene maskinen 1MB (1024/128) linje. Og den andre resten ? Finnes det noe program som kan fordele lijekapasitet foreksempel. regner med at det ikke bare er meg som sliter med dette ! Endret 27. januar 2005 av mirene Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei, har søkt litt rundt om på forumet. Dette er et evig problem. Dette problemet er som trafikk i et lyskryss. Bare en fil kan kjøre om gangen. DC++ har mange små biler som skal gjennom, og derfor går surfebilene din,e tregt gjennom lyskrysset. Den mest effektive løsningen er å kjøpe en swtich som kan prioritere trafikk fra en pc. Eller prioritere en type trafikk.Sånne routere er veldig dyre. Det går også ann å sette opp en pc med linux og bruke denne pcen som router. Denne løsningen er vanskelig for de som ikke kan linux. I tillegg lager sånne linuxboxer lagg på spill. Det folk gjør, for å bøte på problemet, er å bruke et program som heter netlimiter. Men netlimeter må skvise hastigheten ned til 5kb/s for at surfing ikke skal gå tregt på den andre maskinen. Ellers, mer om inteligente swticher. Hardware.no -> Nyhet-D-Link optimaliserer for spill Jallakim har skrevet mye fornuftig her. Snekker`n har anbefalt to switcher her: x Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg hadde intill nå en teori om at når du laster fra den ene maskienen, å ville sufre fra den andre, så ville kb/ene automatisk dele seg, og du ville få en like gjevn speed fra begge maskinene. Men etter å ha tenkt mye å sett på hvordan dette fungerer så har nok min teori slått feil om. Men som han luske_ludvik skriver, så må jeg også anbefale netlimiter til å dele opp båndbredden. Funker ypperlig, selv om du ikke bruker p2p programmer (tenkte på at du setter også på max-innhastighet). Lykke til med surfeproblemet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå