Gå til innhold

Hva betyr "Bad Pool Header"?


Anbefalte innlegg

Når windows har stått på en stund for jeg opp en blåskjerm hvor det blant annet står Bad Pool Header.

 

Det kommer også noen feilkoder:

 

0x00000019 (0x00000020, 0xe1eab1a8, 0xe1eab2258, 0x0c160401)

 

Noen som vet hva dette betyr?

 

Har søkt på flere forum og google, men blir ikke så mye klokere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet for en stund siden. Og det forsvant da jeg kasta minnebrikka som stod i, og kjøpe meg en ny. Så hvis jeg var deg ville jeg prøve med en annen brikke. Har du 2, ta ut den ene og bare kjør med den andre, og bytt enten hvis maskina blir stabil, eller forsetter å være ustabil. Da får du hvertfall eliminert ut hvilken brikke som det er feil på.

Lenke til kommentar

For å kontrollere minnet kan du laste ned memtest86, brenne ut, evt legge på diskett -> la testen kjøre seg ferdig.

Så ut fra rapporten kan du tolke om det er noe galt med minnet.

 

Når det gjelder videre feilsøking kan du ta en titt på disse linkene :

http://msdn.microsoft.com/library/default....2kmsgs/1140.asp

http://aumha.org/win5/kbestop.htm (her finner du ut hva f.eks : 0x00000019 betyr)

Lenke til kommentar

Har det samme problemet. Har instalert SP2 3 ganger nå. 2 av gangene startet BSOD etter 5 - 6 dager. Litt merkelig. Fikk samme feilkode som deg og søkte på nette, og som deg ble jeg ikke noe spesielt klokere av det. Prøvde det med rammen, men der var ingen feil.

Har nå godt igjennom alle drivere som er på pcen og sørget for at alle er signerte. Fant jeg ikke noen signerte drivere, avinstalerte jeg produktet.

Nå har faktisk pcen gått i 8 dager (bank i bordet).

Fortsatt litt nærvøs. Tror ikke det går over på et par uker ennå.

Moralen er sjekk alle drivere. Mulig det er det. SP2 er en drittsekk når det gjelder det.

Lykke til

 

Arne M

Lenke til kommentar

Jeg har lest litt på disse sidene, men det jeg kunne tenkt meg å vite er hva et pool header er fysiskt.

Hadde jeg visst det hadde min feilsøking blitt betraktelig enklere.

 

Har foresten reinstalert windows, instalert bare driverne og ikke programmene til skjermkortet, byttet til en annen cd rom, flyttet jumperne på harddiskene, satt en annen ram brikke i en annen slot, installert kun live update og drivere til hovedkort (ikke programmene som er med, ikke oppdatert bios), byttet om litt på strømkontaktene.

 

Installerte windows uten noen feilmeldinger.

 

Fikk en uønsket restart ved første oppstart etter driverinstallering når jeg fikk spørsmål om TV innstillinger på skjermkortet. Fikk forandret dette til å installere bare driverne.

 

Maskinen har kjørt i 2 timer og 3 kvarter uten restart, og jeg venter i spenning på når den første uønskede restarten kommer.

Lenke til kommentar
Jeg har lest litt på disse sidene, men det jeg kunne tenkt meg å vite er hva et pool header er fysiskt.

Hadde jeg visst det hadde min feilsøking blitt betraktelig enklere.

 

Har foresten reinstalert windows, instalert bare driverne og ikke programmene til skjermkortet, byttet til en annen cd rom, flyttet jumperne på harddiskene, satt en annen ram brikke i en annen slot, installert kun live update og drivere til hovedkort (ikke programmene som er med, ikke oppdatert bios), byttet om litt på strømkontaktene.

 

Installerte windows uten noen feilmeldinger.

 

Fikk en uønsket restart ved første oppstart etter driverinstallering når jeg fikk spørsmål om TV innstillinger på skjermkortet. Fikk forandret dette til å installere bare driverne.

 

Maskinen har kjørt i 2 timer og 3 kvarter uten restart, og jeg venter i spenning på når den første uønskede restarten kommer.

begge mine lenker handler om en " router " feil

 

ser denne side også:

 

http://www.dslreports.com/forum/remark,12360460~mode=flat

 

:hmm:

Endret av gaggen
Lenke til kommentar

Remi-A Berg Skrevet 29/01/2005 : 15:52

Maskinen har kjørt i 2 timer og 3 kvarter uten restart, og jeg venter i spenning på når den første uønskede restarten kommer.

 

Regner med at alle drivere er signerte.

Har nå satt ny rekord, 9 dager uten BSOD med SP2.

Hold oss orienterte. La det ihvertfall gå en uke før du kan regne med at alt er ok.

Lykke til. :w00t:

 

Arne M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...