South_Bridge Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hadde før tele2 adsl. Så i dag bytta vi over til NGT. Problemet er da at programmer som BearShare og BiT går forferdelig tregt/ikke i det hele tatt. Og ja, på min router(sitter på trådløst Linksys) så har jeg åpna opp for trafikk... men er det sperret i routeren til NGT? Er dette noe man kan åpne opp? mvh Lars Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Ja du må åpne porter i NGT ruteren... du går inn på kunde siden til ngt... der ligger en link som du kan gå inn på for å endre oppsett på ruter. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Litt enklere å bare sette opp linksys som bare accesspunkt slik at du slipper å konfigurere 2 routere for å endre ting. (slå av DHCP i linksys og koble kabel fra NGT modemet/router inn i en av LAN portene på linksysen) Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) jeg prøvde det kandasa, men da kobla internett helt ut. hele linksysen gikk ned for telling. skal ta en titt på det i morgen! asap etter jobb skal nå få det til EDIT: hvor conf. jeg IP og porter? (det var så mye enklere på linksysen!!) btw: har thomson speedtouch510 Endret 27. januar 2005 av South_Bridge Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 du går inn her: http://endring.nextgentel.no/web/selectRou...angeConfig=true velger type ruter du har.. så må du inn med brukernavn og passord så er det bare og konfigurere Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 det har jeg forstått... men hvilken meny er det? på linksysen er det klart og tydleig en meny hvor du putter inn app. navn fra og til port range samt hvilken IP de skal gjelde for.... hvor er den i thomsen routeren? Lenke til kommentar
Stjeletor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 vet jeg ikke: men du kan jo prøve og se om du finner bruksanvisning her: http://www.portforward.com/routers.htm Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 evig din :smask: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå