Produck Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg kjøpte Medal of Honor Pacific Assault her om dagen, og dro rett hjem for innstallere spillet. Innstalleringen gikk uten problemer og alt så helt okey ut, til jeg skulle begynne å spille. Jeg klikker på ikonet og Medal of Honor-logoen dukker opp, som den skal. Så blir skjermen svart, slik den pleier når man starter dataspill. I neste sekund kommer jeg plutselig tilbake til Windows igjen! Den er bare svart i noen sekunder før den av seg selv avslutter hele startprosessen av spillet og returnerer til Windows (XP). PC'-en min oppfyller alle minstekrav, bortsett fra ett, nemlig skjermkortet. Derfor tror jeg dette kan være grunnen til at spillet nekter å starte. Jeg har derfor bestemt meg for å kjøpe et nytt og bedre skjermkort. Nå har jeg noe som heter SiS Xabre som sitter på hovedkortet mitt, altså ikke et eget skjermkort. Ikke noen supre saker, tror jeg. Jeg forsøkte senere spillet hos kompisen min, som har "NVIDIA GeForce FX 5200" og der fungerte spillet (det hakket litt (kan være hans PC som har lite minne)), men de gjorde meg mer sikker på at det er mine skjermkortproblemer som er kilden til feilen her. På coveret til spillet står det at følgene kort støttes: NVIDIA GeForce3 eller nyere, NVIDIA GeForce FX-serien, NVIDIA GeForce 6800, ATI Radeon 8500 eller nyere, ATI Radeon X300, X600, X800. Jeg gikk derfor inn på komplett.no for å se om de solgte noen slike NVIDIA-kort (har hørt at GeForce skal være bra saker), men fant ingenting da jeg søkte. Jeg så der i mot et kort som het noe som "Gainward GeForce". Det er jo et GeForce-kort, betyr det da at det er et NVIDIA-kort også? Jeg har tittel veldig mye rundt og har lest veldig mange forskjellige kommentarer om kort, men alle nevner kun spill som CS, Doom3, BF osv. Derfor er jeg veldig usikker på om kortet fungerer til mitt spill også. Hvis noen har dette spillet og et skjermkort som takler det godt, eller vet om et skjermkort som takler dette spillet godt, så vil jeg gjerne ha alle anbefalinger. Jeg har ingen greie på skjermkort så en liten forklaring på GeForce- og NVIDIA (+ ATI)-greiene hadde jo også gjort seg. (Jeg holder meg helst i en prisklasse mellom 1000 og 2000 kroner på skjermkortet). Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Jeg kjøpte Medal of Honor Pacific Assault her om dagen, og dro rett hjem for innstallere spillet. Innstalleringen gikk uten problemer og alt så helt okey ut, til jeg skulle begynne å spille. Jeg klikker på ikonet og Medal of Honor-logoen dukker opp, som den skal. Så blir skjermen svart, slik den pleier når man starter dataspill. I neste sekund kommer jeg plutselig tilbake til Windows igjen! Den er bare svart i noen sekunder før den av seg selv avslutter hele startprosessen av spillet og returnerer til Windows (XP). PC'-en min oppfyller alle minstekrav, bortsett fra ett, nemlig skjermkortet. Derfor tror jeg dette kan være grunnen til at spillet nekter å starte. Jeg har derfor bestemt meg for å kjøpe et nytt og bedre skjermkort. Nå har jeg noe som heter SiS Xabre som sitter på hovedkortet mitt, altså ikke et eget skjermkort. Ikke noen supre saker, tror jeg. Jeg forsøkte senere spillet hos kompisen min, som har "NVIDIA GeForce FX 5200" og der fungerte spillet (det hakket litt (kan være hans PC som har lite minne)), men de gjorde meg mer sikker på at det er mine skjermkortproblemer som er kilden til feilen her. På coveret til spillet står det at følgene kort støttes: NVIDIA GeForce3 eller nyere, NVIDIA GeForce FX-serien, NVIDIA GeForce 6800, ATI Radeon 8500 eller nyere, ATI Radeon X300, X600, X800. Jeg gikk derfor inn på komplett.no for å se om de solgte noen slike NVIDIA-kort (har hørt at GeForce skal være bra saker), men fant ingenting da jeg søkte. Jeg så der i mot et kort som het noe som "Gainward GeForce". Det er jo et GeForce-kort, betyr det da at det er et NVIDIA-kort også? Jeg har tittel veldig mye rundt og har lest veldig mange forskjellige kommentarer om kort, men alle nevner kun spill som CS, Doom3, BF osv. Derfor er jeg veldig usikker på om kortet fungerer til mitt spill også. Hvis noen har dette spillet og et skjermkort som takler det godt, eller vet om et skjermkort som takler dette spillet godt, så vil jeg gjerne ha alle anbefalinger. Jeg har ingen greie på skjermkort så en liten forklaring på GeForce- og NVIDIA (+ ATI)-greiene hadde jo også gjort seg. (Jeg holder meg helst i en prisklasse mellom 1000 og 2000 kroner på skjermkortet). Ja, geforce er geforce, samme hvem som produserer.. I denne prisklassen har du egentlig bare ett valg - geforce 6600GT - det gir mest ytelse for pengene akkurat nå ... Ta f.eks en titt på XFX eller Gainward sitt. (og NEI, hvis noen foreslår at du heller skal kjøpe en 6800LE og softmodde så vil jeg ut ifra måten du skriver posten på IKKE anbefale dette) Endret 27. januar 2005 av kjetilkl Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 GeForce 6600GT er eit bra valg, det er bedre enn 6800LE, men vist du softmoddar 6800LE kortet og lukkast med det, då kan du få eit veldig bra kort. Lenke til kommentar
Produck Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg vet ikke om dere fant det selv eller ei, men det var altså kortet som ligger her jeg siktet til. Kortet er ikke nevnt på coveret, men hvis det er bedre enn 6800, som er nevnt, så er det vel ingen grunn til å tvile på noe som helst. Takk for svar! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg vet ikke om dere fant det selv eller ei, men det var altså kortet som ligger her jeg siktet til. Kortet er ikke nevnt på coveret, men hvis det er bedre enn 6800, som er nevnt, så er det vel ingen grunn til å tvile på noe som helst. Takk for svar! Jepp, du kan trygt kjøpe dette. Lenke til kommentar
anbar Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) jeg kjøpte meg faktisk idag et xfx 6600 gt, får det iløpet av morgendagen... Dette er et kort som tilsvarer radeon 9800 pro (litt bedre faktisk), gir god ytelse og koster ikke allverdens, 1750. Dette skjermkortet vil være kompatibelt med ditt nye spill jeg vedder mitt gamle ti4200 på det Du finner det her Endret 27. januar 2005 av anbar Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg vet ikke om dere fant det selv eller ei, men det var altså kortet som ligger her jeg siktet til. Kortet er ikke nevnt på coveret, men hvis det er bedre enn 6800, som er nevnt, så er det vel ingen grunn til å tvile på noe som helst. Takk for svar! Det er ikke bedre enn 6800, men bedre enn 6800LE. Skal du ha 6800 må du litt opp i pris. I din prisklasse er jeg enig med resten, 6600GT det beste valget. Lenke til kommentar
stigos3000 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) xfx 6600 trur jeg passer fint. mener de skal ha det til 1400 på komplett Hvis du legger på en 3-400 kroner får du xfx 6600gt her er link: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=304728&cks=SPK Endret 27. januar 2005 av stigos3000 Lenke til kommentar
anbar Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) xfx 6600 trur jeg passer fint.mener de skal ha det til 1400 på komplett Hvis du legger på en 3-400 kroner får du xfx 6600gt her er link: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=304728&cks=SPK det er jo bare mulig for ham å kjøpe seg om han har hovedkort som støtter pcie, som det mest sansynlig ikke gjør. noe det heller ikke er SiS Xabre 600 AGP version supported 8x (3.0) edit: googlet litt og fant ut at xabre 600 og 400 er forbeholdt agp http://www.digital-daily.com/video/xabre600/ Endret 27. januar 2005 av anbar Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) jeg kjøpte meg faktisk idag et xfx 6600 gt, får det iløpet av morgendagen... Dette er et kort som tilsvarer radeon 9800 pro (litt bedre faktisk), gir god ytelse og koster ikke allverdens, 1750. Dette skjermkortet vil være kompatibelt med ditt nye spill jeg vedder mitt gamle ti4200 på det Du finner det her 6600GT er i gjennomsnitt 25% kjappere og mer fremtidsrettet..GT kortet skal vel konkurere med X700 kortet..Og det ATI sitt yter ikke akkurat bedre der.. Endret 28. januar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå