Gå til innhold

CS og Linux

Anbefalte innlegg

Siden dette har med spill å gjøre poster jeg det her.. :wink:

Jeg har lenge gått å lurtpå om jeg skal skifte til Linux. Den ene grunnen til at jeg ikke gjør det er "gamingen". Jeg vil gjerne kunne fortsette å spille CS og siden det ikke er noen klient versjon til Linux er dette litt vanskelig.

jeg kan selvfølgelig kjøre det med wine eller en annen "emulator", men det jeg lurer på er om det er mulig å gjøre modifikasjoner til Server utgaven (til linux) slik at dette blir som en klient utgave?

Regner med at det sannsynligvis ikke går, men det hadde vært interesant å visst noen andres syn på denne saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Dumbo skrev (2002-06-16 20:23):

men det jeg lurer på er om det er mulig å gjøre modifikasjoner til Server utgaven (til linux) slik at dette blir som en klient utgave?

Så vidt jeg vet så går det nokk, men da må du nokk påregne deg søksmål fra sierra/valve(ellerhvemsomstårbak).

Tror ikke det vil funke så bra nei.

Lenke til kommentar

Ok.. Nå hadde da ikke jeg tenkt å tjene penger på dette da, det var mest for eget bruk.. Vil nok ikke risikere søksmål så jeg kan vel greie meg med wine. Noen som har erfaringer med dette? Merker man stor forskjell fra å kjøre det i Windows?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-17 17:12, B|Real skrev:

Du kan prøve "Linux" delen under forumet på hw.no.

Det er det som er grunnen til at jeg postetmeldingen her, vi diskuterte det litt der også, men siden det sikkert er flere gamere her, tenkte jeg at dette var et sted å poste det for å høre om noen hadde erfaringer eventuelt linker.

Quote:

Den 2002-06-17 19:11, MrLee skrev:

dual boot, windows/linux :smile:

Det var dette jeg ville slippe da, CS er så å si den eneste grunnen til at jeg kjører Windows. men jeg får se om jeg ikke kan bruke en slik encoder-ting.

Takk for hjelpen uansett.. :wink:

Lenke til kommentar

Trodde da at det var folk som fikk HL til å fungere under linux...? Uansett så vet jeg at folk spiller Quake3 på linux. Så da bør det vel være en måte å få HL til å fungere også. Ser ikke noen grunn til at du skal få søksmål fra Valve/Sierra hvis du har betalt for spillet. Hvordan og i hvilket OS får vel være din sak...?

Lenke til kommentar

LinuxHL

på sourceforge fant jeg og et prosjekt om å få HL/CS til å funke på Q3-3Dmotoren. -tror du snart kan bli kvitt win, men ha dual boot til du får satt opp systemet optimalt :smile: -litt triksing og miksing skal til før det er _perfekt_ (noen som nevnte at win _aldri_ blir perfekt?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...