zulo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 brodern har kjøpt ny mobil på elkjøp, siemens s65 uten abonnement men likte den ikke fant han ut..så han prøvde å få hevet kjøpet men elkjøp nekta. Får kun reparert den hvis det er noe galt men ikke hevet kjøpet. Er dette lov? På kvitteringa står det "ikke 30 dagers retur på mobil", er det i henhold til loven? Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Returretten er Elkjøps egen ordning. De kan sette så mange begrensninger de vil på sin egen ordning. Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 brodern har kjøpt ny mobil på elkjøp, siemens s65 uten abonnement men likte den ikke fant han ut..så han prøvde å få hevet kjøpet men elkjøp nekta. Får kun reparert den hvis det er noe galt men ikke hevet kjøpet. Er dette lov? På kvitteringa står det "ikke 30 dagers retur på mobil", er det i henhold til loven? Så lenge det ikke er noe galt med produktet har Elkjøp helt rett. 30 dager returrett er noe Elkjøp faktisk tilbyr som en "service" ovenfor sine kunder og ikke noe de er lovpålagt og gjøre. Det er ikke så lenge siden de gikk bort i fra dette på Mobiltelefoner,så det går vel kanskje ann å hevde at han ikke ble opplyst om at dette ikke gjaldt på Mobiltelefoner,og at han ikke har sett dette på kvitteringen. Men juridisk så har nok Elkjøp alt på sin side. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 brodern har kjøpt ny mobil på elkjøp, siemens s65 uten abonnement men likte den ikke fant han ut..så han prøvde å få hevet kjøpet men elkjøp nekta. Får kun reparert den hvis det er noe galt men ikke hevet kjøpet. Er dette lov? På kvitteringa står det "ikke 30 dagers retur på mobil", er det i henhold til loven? Erm. Elkjøp hadde 30 dagers returrett på alle varer før, dette er nå slutt når det gjelder mobiltelefoner. Denne returretten er elkjøps eget valg, ingenting lovbestemt. Loven gir deg ingen slik angrerett, rett til heving av kjøp man ikke er fornøyd med, pengene tilbakerett eller noe lignende i det hele tatt. Eneste man har rett til er å få varen reparert om det er noe feil på den. Lenke til kommentar
Muntiadok Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Hvis han kjøpte den på nettbuttikken har han angrefrist med loven i hånd. Selv på mobiltelefoner. Endret 27. januar 2005 av Muntiadok Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 30 dagers full returrett.Hos Elkjøp kan en komplett vare returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Angrefristen gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering. Tatt fra Elkjøp Garantier og avtalevilkår under "Kjøpsinformasjon". Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 For ørtene gongen: Angrerettsloven gjelder bere ved fjernkjøp. Der kunde ikkje kan "ta på" varen Det vil sei: Postorde, netthandel, telefonslag ...... Det einste untaket er der selgar er utanfor sin faste tilholdstad, dørsalg, gatesalg o.l der har ein også angrerett. Når ein går inn i ein butikk har ein ikkje angrerett i følge loven. Elkjøps angre-garanti har dei laga sjølv, og står fritt til å definere den som det passer dei. mvh JanEirik Lenke til kommentar
anbar Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Du har rett, and i tell you this only ones, å returne/bytte inn/kreve pengene tilbake om de ikke klarer å reparere den samme feilen 3 ganger på rad. Men selv dette er vanskelig hos elkjøp. Hadde en samsung som jeg måtte levere til rep 5 ganger, 4 ganger for samme feil. etter første fikk jeg ny, men de resterende 4 pågikk over måneder, det var en feil som gjorde seg gjeldene på 1/10 innkommende anrop og verkstedet langtestet dette aldri. Jeg brukte uvinnelig tid på å få byttet min samsung inn i en t630, så det hadde vært bedre å bare kjøpt en ny en isteden. Men kan egentlig ikke klandre elkjøp, det var verkstedet som hadde ansvaret og ikke de, likvel ga de meg tilslutt en dyrere telefon Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hvis han kjøpte den på nettbuttikken har han angrefrist med loven i hånd. Selv på mobiltelefoner. Kjøpte han i nettbutikk nå kanskje? NEI Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Du har rett, and i tell you this only ones, å returne/bytte inn/kreve pengene tilbake om de ikke klarer å reparere den samme feilen 3 ganger på rad. Men selv dette er vanskelig hos elkjøp. Hadde en samsung som jeg måtte levere til rep 5 ganger, 4 ganger for samme feil. etter første fikk jeg ny, men de resterende 4 pågikk over måneder, det var en feil som gjorde seg gjeldene på 1/10 innkommende anrop og verkstedet langtestet dette aldri. Jeg brukte uvinnelig tid på å få byttet min samsung inn i en t630, så det hadde vært bedre å bare kjøpt en ny en isteden. Men kan egentlig ikke klandre elkjøp, det var verkstedet som hadde ansvaret og ikke de, likvel ga de meg tilslutt en dyrere telefon Det var ikke noe galt med telefonen, han likte den bare ikke.... Lenke til kommentar
Darky Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Mener svakt å huske at returretten ikke gjelder varer kjøpt med abonemang. Muligens fordi det er en avtale også mellom kunde og mobilnett tilbyder. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Om du leser daxi sitt innlegg litt høyere opp, så står alt om elkjøps returrett . Lenke til kommentar
Darky Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Om du leser daxi sitt innlegg litt høyere opp, så står alt om elkjøps returrett . Så det nå. Thanx. Lenke til kommentar
NoWaX Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 hehe, han likte ikke telefonen stakkaren.. Lol, men les dette: Ved kjøp av varer i fra forretning har du ingen angrerett. Angrerett er noe man har ved kjøp utenfor fast forretningssted, eksempler på dette er postordre, dørsalg, telefonsalg og messesalg. Så lenge det ikke er noen mangler ved varen du har mottatt kan du dermed ikke kreve å få pengene tilbake. I utgangspunktet er ikke forretningen forpliktet til å gi deg tilgodelapp, men kunne ha stått fast ved avtalen slik at du måtte ha beholdt varen. Dersom du har fått tilbud om en tilgodelapp bør du akseptere dette. Vær oppmerksom på at det kan være satt en tidsfrist på tilgodelappen, og at denne må benyttes innen den gitte fristen. Lenke til kommentar
julle Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Hei Jeg fikk igjen pengene for min mobil på elkjøp rett før jul (SE P910) uten at de engang spurte hvorfor fikk til og med igjen pengene for forsikringen. Super service. Julle Lenke til kommentar
jendor Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 ....enda en god grunn til å ikke handle på Elkjøp.. Merkelig at Elkjøp fjerner den ene ordningen etter den andre... først prisgaranti mot seg selv, så 30-dagers returrett på mobiler.. what's next? Men jeg har allerede bestemt meg jeg da... jeg skal ikke handle der lenger. Mye morsommere på Lefdal, selv om de har samme eier :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå