Xantix Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg har brukt denne funksjonen hele tiden. Etter at leverandøren min fjernet min faste ip til dynamisk så får jeg ikke til å logge meg på lenger på pc1. Jeg har to pc'er i nettverk og har en smc trådløs router som står for 24/7 adsl. Ingen brannmurer er slått på i windows xp og jeg har dmz aktivert i routeren for pc1 og pc2. Jeg får nå plutselig logget meg på pc2 men ikke pc1 som jeg har gjort i snart 1 år. Jeg har aktivert fjernstyring på begge maskinene så dette skal også være i orden. Feil jeg får er "kan ikke logge på, sjekk at du har tastet riktig brukernavn/pasord og eller domene" noe slikt. 100% sikker på at det er riktig brukernavn og passord og har ikke noe domene aktivert. Bare arbeidsgruppe. Ellers kjører jeg apache webserver på pc1 og dette fungerer fortsatt utmerket... Kan ikke se at jeg i routeren har gjort noen endringer som gjør at pc2 er tilgjengelig men ikke pc1...... Har en følelse av at re-installasjon av xp ville gjøre susen men håper å unngå dette med det første, har også sp2 på begge pc'ene og hadde også dette da jeg fikk tilgang til pc1. X Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Du har ikke noen form for norton antivirus inne? Min systemworks 2005 sperrer for dette med mindre du deaktiverer det i programmet. Bare et tips Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Hmmm der er du muligens inne på noe. Jeg har gjort en endring som kan være vesentlig, installert ny antivirus som er nettverksversjon..... Det kan være denne som ødelegger ja, skal prøve litt senere da jeg ikke ønsker å re-starte nå. Burde jeg ha tenkt på, takk Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Bare hyggelig I mine antivirus innstillinger er det muligens worm protection som sperrer for det, og under threat categories ligger remote desktop sperre standard inne, så det er nok denne som stopper deg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå