Nugget Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hei Har akkurat beveget meg inn i klokkingens verden Har justert opp CPU Mhz fra 200 til 220. Da begynte systemet å bli ustabilt. Jeg økte CPU volten og da gikk det greit Synes imidlertid det er litt rart at systemet ble ustabilt så fort, da jeg har hørt mye bra om disse Winchester brikkene. Jeg har ikke rørt RAM instillingene ennå og mistenker at dette kan være grunnen. Har hørt om synkron minnekjøring og masse annet jeg ikke forstår noen ting av Ok, jeg kan ikke legge ut bilde så jeg får si hva CPU-Z sier: Under CPU: Voltage 1.536 Core speed 2200.2 Mhz Multiplier x 10.0 HTT 220.0 Mhz Under Memory: Frequency 220.0 Mhz FSB:DRAM CPU/10.0 CAS # Latency 2.5 clocks RAS# to CAS# Delay 3 clocks RAS# Precharge 3 clocks Cycle time (Tras) 7 clocks Bank cycle time (Trc) 12 clocks DRAM idle Timer 16 clocks Det ser ut som om minnet mitt kjører synkront. Hvordan hindrer jeg dette? Skal jeg sette DDR200 i bios i stedet for AUTO? (Har siste offisielle bios, 1003). Noen som kan hjelpe en stakkars nybegynner? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Du kan låse den på 200 i Bios. Men du kan også slække litt på timmings. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå