Airborne Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hey jeg spør på vegne av en venn av meg som skal lane til helgen. problemet er at han har koblet direkte til modemet eller en router med trådlåst på. og jeg lurer da på om det er mulig at han kobler en kabel i den ledige nettverkskabel utgangen til han andres pc og så få nett. må man ha en krysset kabel? og må man fikse mange innstillinger på data 1/2 for at det skal fungere? Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 skal bare være å plugge den rett inn, men sjekk at nic ikke står på fastip Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 krysset kabel nødvendig? jeg har prøvd ikke krysset før og da fungerte det ikke Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 setter du det i lan1 eller 2 osv , må ikke sette den i uplinken hva slags router er det da må ha litt mer info her Lenke til kommentar
numbnut Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 nå er jeg veldig usikker på hva du spør om. men, om routeren har mer enn en utgang til lan, er det bare å koble den andre pc'n til den. eller man kan bruke en nettverkskabel mellom to pc'er. da må du ha en spesiell kabel. Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg hadde missforstått. nå har jeg tegna en tegning som viser hvordan de mener. Tegning Altså Routeren har flere vanlige porter, og de gidder ikke og kjøpe en så lang nettverkskabel som går igjennom hele huset isteden for at det kanskje er mulig og bare koble dem sammen som vist på bildet. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Jeg hadde missforstått. nå har jeg tegna en tegning som viser hvordan de mener. Tegning Altså Routeren har flere vanlige porter, og de gidder ikke og kjøpe en så lang nettverkskabel som går igjennom hele huset isteden for at det kanskje er mulig og bare koble dem sammen som vist på bildet. Ja, det er mulig, og ja, kabelen må være krysset. For å få det til å virke må det vel opprettes en "nettverksbro" mellom WLAN og LAN-kortene på "data1" ... Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 da får vi se resultatet i kveld;) Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Det fungerte det Takker. da lærte jeg noe mer! Lenke til kommentar
Airborne Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Etter at han på data 2 har spilt litt cs. bare faller han av og til ut av serveren. hvorfor det? Tegning 2 (mer info, DATA 2: det skjer noe rundt 5-10 minutt hver gang, han har ikke noen form for NIS og NAV og andre typer) Endret 28. januar 2005 av Airborne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå