--7 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Lurer på hvordan jeg skal forme en spørring der jeg trenger å finne antall innlogginger basert på sess_id og userid tabellen sessions har følgende felter: id sess_id userid ts (unix timestamp) page Jeg vil altså fiske ut hvem som har vært innlogget flest ganger og hvor mange ganger til en topp 10 liste. For å finne hvor mange ganger EN userid har vært innlogget ville jeg telle hvor mange forskjellige sess_id'er denne brukeren er registert med, men jeg finner ikke ut hvordan jeg skal formulere spørringen til å lage en liste. Edit: Litt mer fornuftig tittel. Endret 27. januar 2005 av --7 Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) **redigert bort. innlegget var preget av søvn. svarer i morgen om ingen kommer meg i forkjøpet** Tips: I et databaseforum skal svært mange ha hjelp til en spørring i sql - neste gang kan du gjøre emnefeltet litt mer interessant? Endret 27. januar 2005 av fjartan Lenke til kommentar
--7 Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Kan hende jeg klarte det - ser hvertfall veldig ut som det select userid, page, count(distinct sess_id) as forekomster from wcms_$thisPageId where ts > '" . (time() - 31536000) . "' group by userid order by forekomster desc limit 15 Hvis jeg i tillegg hadde skjønt alt jeg har gjort så hadde det vært genialt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå