janfredrik Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har en Billon Router, jeg logger meg inn og velger: Configuration -> Virtual Server. Jeg velger tilfeldig fra port 21 til port 23 på TCP og 24 til 26 på UDP. Der den spør om ip skriver jeg inn den jeg har nå, som jeg fant på www.ipadresse.no Jeg slår på fulDC og skriver inn ip-adressen, der den ber om port på TCP skirver jeg 22, UDP velger jeg 25. Jeg prøver og søke, men ingenting skjer. Det går kun med passive Noen som vet? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Prøv å skriv inn din lokale ip i router. Du finner den slik(win2k/winxp): start - kjør - cmd - ipconfig også skriver du inn adressen fra www.ipadresse.no i fuldc Endret 27. januar 2005 av PumpAction Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 hjalp ikke Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 dette er dc ++ ikke sant? bruk port 1412 alt over 1000 er bedre og prøv dyndns.com en kompis av meg hadde prob med noip og da han brukte dyndns funka alt Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Hehe, og hva skal jeg gjøre på dyndns.com da? Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Trenger faktisk hjelp med akkurat det samme, skal åpne noen porter for bittorrent. Har nextgentel og lite peiling på dette jeg og. EDIT: Her er det snakk om å få det inn med teskje, steg for steg Endret 27. januar 2005 av bensinkanna Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 oki for de som har fast ip så trenger dere ikke dyndns. de som ikke har det , det er til for å simulere en fast ip som er nødvendig da dere skal bruke dc eller torrent får å kremt" se på artige ting og få full tilgang. nå du registrerer deg på dyndns får du ei addresse exp"balleklorin.unixweb.com" denne setter du inn i dc eller på torrent prog og så laster du ned en fil fra dyndns som sjekker ipadd di og når den blir bytta fra isp så oppdaterer dette seg på dyndns siden og det ser ut som du har fast ip. sorry om det er noen skrive leifer her , blir sliten i tastetottene Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Slik er saken for dc++: Åpne en valgfri port, f.eks. 555. Forward denne til maskinens interne IP. I DC++ skriver du inn den IP'adressen du har fått fra leverandør. (Den du surfer med) og så skriver du portnummer. Da skal du få resultat i dc++. Men hver gang du mottar ny IP, så må du endre den i dc++. Altså: I router-> Forward til intern IP I dc++--> Bruk den dynamiske adressen Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Hjelper ikke Jeg får kommet meg inn på hubber, men ikke søkt. Slik ser det ut: I routerinstillingene i fulDC Endret 28. januar 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 bruk port 1412 på både udp /tcp ikke port 21 og de er ftp porter det Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 1412 hjalp ikke, kommer fortsatt inn på huhber, men får ikke søkt. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 sett 1412 fra og til 1412 på begge ikke fra 21 til 22 som det var Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 samme i dc og ipaddressa i dc er den du får fra maskina ? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 IP i DC = den jeg får fra Ipadresse.no IP i ROUTER = den jeg får når jeg skriver ipconfig i cmd. Port = 1412 på tcp og udp på router, og dc Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 IP i DC = den jeg får fra Ipadresse.no IP i ROUTER = den jeg får når jeg skriver ipconfig i cmd. ja men får du fast ip fra din lev eller ? hvis ikke reg deg på dyn dns og et lite tips fjærn alt i routern og så restarter du pc og prver å legge inn alt på nytt Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Det vil nok ikke hjelpe å restarte. Og jeg har ikke fast ip, men vær gang jeg slår av og på pcen drar jeg inn ipen fra ipadresse.no til dc, funka før når jeg ikke hadde router. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 har du en roter fra ngt da Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 30. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2005 Routeren er fra Billon, som det står i første post. ADSL - modemet er fra Telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå