Gå til innhold

Brukerkontiproblem i windows XP.

Anbefalte innlegg

Etter mange og lange krangler med kona om hva som skal ligge på skrivebordet av snarveier og hva som kan slettes osv. bestemte jeg meg for å lage to forskjellige brukere. En til kona og en til meg. Freden senket seg over hjemmet atter en gang. Men hvor lenge var Adam i paradiset?? Ikke lenge. Når hun eller jeg (mest meg:-) innstallere et program eller lager en ny snarvei så dukker deg opp på skrivebordet i begge kontiene. Og da er vi nesten like langt. Trodde noe av poenget var at brukerene ble holdt avskilt fra hverandre. Er det noe jeg kan gjøre slik at når jeg innstallerer et eller annet at det bare dukker opp på mitt skrivebord eller i min startmeny??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I noen program kan du velge, under installasjonen, om du vil lage snarvei til bare deg eller alle brukerne, men som standard vil nokk alle program legge en snarvei til alle brukerne. Kommer ikke på så mye du kan gjøre med det :dontgetit:

Lenke til kommentar

Uten at jeg skal være for bombasitisk, tror jeg dette problemet dukker opp når begge brukerne har administrator-rettigheter.

Problemet er selvfølgelig hvis du oppretter en brukerkonto for hver av dere uten adm-rettigheter så er det endel programmer som dere ikke får installert uten videre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...