Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Plombering av R sykler


Anbefalte innlegg

Hei, jeg leste i en annen tråd her at en kar mente at dersom man struper ned en R-sykkel fra hundre-og-noen HK ned til 34HK, så vil den andlri bli det samme igjen, at det var som å få en maraton-løper til å røyke og deretter slutte igjen etter en stund...

 

Er dette riktig?

 

btw.

Strupekit fungerer på følgende måte: Den holder igjen på luft og bensin blandingen når motorn egentlig forventer mer. Blir som om du kjører med forbremsen halvt inne.

Rett ut fra fabrikken er standard motor med forgassere og hele sulamitten bygget og justert "perfekt" (mer eller mindre) for akkurat den sykkelen.

 

Blir sykkelen slitt av pbomberinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, Det bruker å være forgasser plombering pluss en plombering i selve potta. Altså eksosen blir holdt igjen, noe som viser seg at motorn sliter.

 

Nå er ikke jeg en som har super peil på motor men det jeg vet er at om man gir en motor det den vil ha og er beregnet for, så vil den like seg bedre.

 

Noen som vet hva straffen er om man blir stoppet av politiet med noen-hundre HK istedet for 34HK?

Lenke til kommentar
Noen som vet hva straffen er om man blir stoppet av politiet med noen-hundre HK istedet for 34HK?

Tror du får krav om å vise den på biltilsynet, og hvis du har f.eks 120Hk isteden for 34Hk får du krav om å betale omregistrering til tung sykkel, og må betale avgift for antall hk du har over 34. Dessuten får du bot for ikke å ha lappen på det du kjører -altså en tung sykkel- hvis du ikke har det. Er ikke 100% sikker på at det er sånn, men er ivertfall sånn på 125cc.

 

BTW: Motoren blir ikke skadd av at den ikke FÅR mindre luft/bensin(innsnevring forgasser/innsug), men den blir skadd av at den ikke BLIR KVITT eksosen(eksosplombe). Fører til soting, uferdig forbrenning osv... Men hvis du setter på ny plugg og pusser stempelet/stemplene, skal den bli bra igjen når du tar av plombene.

Endret av remzy
Lenke til kommentar

Tingen er vel det at det er ytterst få som kan ta deg for å ha fjernet plomberinger i den mellomtunge motorsykkelen din. Det er et par dynoer i dette landet, tvilsomt at du treffer på en av de.

 

 

EDIT: som veivesenet har til å måle hestekrefter altså.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Tingen er vel det at det er ytterst få som kan ta deg for å ha fjernet plomberinger i den mellomtunge motorsykkelen din. Det er et par dynoer i dette landet, tvilsomt at du treffer på en av de.

 

 

EDIT: som veivesenet har til å måle hestekrefter altså.

hmm.... trodde de målte i db.

Derfor kan man ikke ha slip-on med mellomklasse sykkel.

 

Er det ikke det samme som å bli tatt med trimmet moped som å bli tatt med uplombert sykkel som er regga som mellomklasse?

 

 

Rape me if im wrong.

Lenke til kommentar

Jeg har en CBR600 2001 mod. med 34HK, lyden på den er lik som en "110-hesters" CBR. Jeg har også prøvd en full-effekt CBR og kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å bli 20 så jeg får fjerna dritten. Men når man er 19 og så heldig at man har en CBR600 skal man ikke klage :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...