oysteii Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Ser det er noen PSU'er som har S-ATA kontakter (enten 2 eller ingen)... Må S-ATA enheter få strøm fra S-ATA kontakter (i så fall er det litt lite med 2 stk), eller kan man bruke de gamle vanlige også? Det eneste poenget med S-ATA strøm er et ryddigere kabinett? Lenke til kommentar
.V. Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Ja, du må ha "sata-strøm", fordi sata har en egen type kontakt. Du kan også kjøpe adaptere, fra "vanlige" kontakter til sata-kontakter. Lenke til kommentar
oysteii Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 ok men finnes det virkelig ingen psu'er som har flere enn 2 stk sata kontakter??? trenger liksom ikke 9 vanlige IDE kontakter når jeg skal kjøpe alt nytt....(?) Lenke til kommentar
Yosuf Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Men du bruker de vanlige kontaktene til andre ting og. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 er ennå en del diskprodusenter som leverer diskene med de gamle 4 pins molex kontaktene Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Både min Maxtor og WD har gamle 4-pin konnektorer. Lenke til kommentar
punzel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 På min Western Digital 200gig og 36gig raptor kan jeg bruke vanlig strømkontakt. Må ikke bruke s-ata. Begge diskene er selvfølgelig s-ata. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Samsung diskene er det bare sata strømkontakt.. men der følger det med overgang.. så man skal nu klare å redde seg uansett Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Det eneste poenget med S-ATA strøm er et ryddigere kabinett? S-ATA strøm pluggen gir også 3.3V. Riktignok ikke mange disker i dag som krever det, men tipper det kommer flere i fremtiden. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 og det er flere psu'er med 4 s-ata strøm, bl.a de nye mistene og ocz modstream. tror kanskje det er en med 6 eller 8 også, uten at jeg kan bekrefte det Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 En liten sideline: Hitatchi har også gammel type strømkontakt Kjøpte et par 250GB disker her om dagen... Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Både min Maxtor og WD har gamle 4-pin konnektorer. Maxtor støtter visstnok bare sata strøm nå om dagen, en kompis fikk problemer siden ikke hadde sata kontakter på psu og han mangla overgang. Heldigvis selges disse stort sett på alle dataforetninger. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Greit nok at det er surt å måtte kjøpe en overgang, men s-atakontaktene er jo mye greiere å sette i/ta ut, så det er (nesten) verdt det å kjøpe en overgang hvis det ikke er s-atakontakter på psu. :-) Lenke til kommentar
oysteii Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Takk for alle svar Har dere en PSU og anbefale forresten. Kan aldri tenke meg at jeg trenger mer enn 400W. Må være stillegående. Har tenkt litt på NorthQ 4001SE men den har altså kun 2 stk. -SATA :/ Lenke til kommentar
.V. Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Det er vel få strømforsyninger som har mer enn 2 sata-kontakter, så du blir nok nødt til å kjøpe overganger.. :-( Fortron er jo et veldig bra merke, du får mye bra til under tusenlappen. NorthQ er vel ikke så verst de heller, men har hørt et eller annet om at de har lav amper(har ikke sjekket det, bare noe jeg hørte her en dag... Det kunne ivertfall forklare hvorfor de er så billige). Om du vil over 1000kr må nesten noen andre komme med anbefalinger, eneste jeg har hørt er at OCZ er ganske bra. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Både min Maxtor og WD har gamle 4-pin konnektorer. Maxtor støtter visstnok bare sata strøm nå om dagen, en kompis fikk problemer siden ikke hadde sata kontakter på psu og han mangla overgang. Heldigvis selges disse stort sett på alle dataforetninger. Nei maxtor selger både sata og ata utgaver fremdeles. Men prisfoskjellen er 50 kr, så de fleste velger sata, slik at ikke alle butikker har ata fremdeles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå