Gå til innhold

S-ATA kontakter på PSU - trenger jeg det?

Anbefalte innlegg

Ser det er noen PSU'er som har S-ATA kontakter (enten 2 eller ingen)...

Må S-ATA enheter få strøm fra S-ATA kontakter (i så fall er det litt lite med 2 stk), eller kan man bruke de gamle vanlige også?

Det eneste poenget med S-ATA strøm er et ryddigere kabinett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Både min Maxtor og WD har gamle 4-pin konnektorer.

Maxtor støtter visstnok bare sata strøm nå om dagen, en kompis fikk problemer siden ikke hadde sata kontakter på psu og han mangla overgang. Heldigvis selges disse stort sett på alle dataforetninger.

Lenke til kommentar

Det er vel få strømforsyninger som har mer enn 2 sata-kontakter, så du blir nok nødt til å kjøpe overganger.. :-(

Fortron er jo et veldig bra merke, du får mye bra til under tusenlappen.

NorthQ er vel ikke så verst de heller, men har hørt et eller annet om at de har lav amper(har ikke sjekket det, bare noe jeg hørte her en dag... Det kunne ivertfall forklare hvorfor de er så billige).

Om du vil over 1000kr må nesten noen andre komme med anbefalinger, eneste jeg har hørt er at OCZ er ganske bra.

Lenke til kommentar
Både min Maxtor og WD har gamle 4-pin konnektorer.

Maxtor støtter visstnok bare sata strøm nå om dagen, en kompis fikk problemer siden ikke hadde sata kontakter på psu og han mangla overgang. Heldigvis selges disse stort sett på alle dataforetninger.

Nei maxtor selger både sata og ata utgaver fremdeles. Men prisfoskjellen er 50 kr, så de fleste velger sata, slik at ikke alle butikker har ata fremdeles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...