Gå til innhold

Volt problem med psu


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en liten LCD skjerm som skal inn i kabinettet mitt, den trenger 12volt, men som jeg har fått med meg har en molex kontakt kun 6volt x 2 altså en splittet krets. ( de vanlige strømkablene til psu som går til cdrom, hdd osv.) har liksom bare 2 ledninger fra lcd skjermen (den ene av de er jording). Så med andre ord jeg får bare koblet til denne lcd skjermen til 2 av molex kontakten til psu'n 4 hull. Jeg testet med en primitiv måte for å få 12volt ved å koble de 4 kontaktene til de 2 ledningene, men uten hell. da maksinen ikke ville restarte seg.

 

Er helt blank av alt. her, hjelp meg plz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gul leder på molex er 12v, begge svarte er 0v og rød er 5v

 

edit: har du 2x6v istedet for 12v og 5v har du noe seriøst galt med psu.

:love: Elsker deg :love:

 

Du skjønner at jeg brukte rød hele tiden jeg, jeg viste det var rundt 5-6 volt i den og derfor fikk jeg kun grå skjerm på lcd skjermen min, nå virker den og FY FAEN kor rått :D

Lenke til kommentar
haha :D skjønner ikke hvorfor alle tror rød er 12v (trodde det frem til rett før jul jeg og) Er det mulig å få se noen bilder av skjønheten?

Det er det, men følg heller med prosjektet mitt i helgen, se signatur.

 

EDIT: Grunnen til at vi tror at 12 volten ligger i rød var fordi at den ene av de strømledningene fra lcd skjermen var også rød, så skulle tro at rød + rød = stemmer, siden svart + svart = stemmer. men nå vet jeg det, trodde alltid det var splittet krets også, men der tok jeg feil... Takk og lov for det.

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...