Gå til innhold

Canon pixma ip4000 problem

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp fått meg en Canon pixma ip4000 og opplever at fargen sverter av selv lenge etter utskrift (dager...). Problemet oppstår når jeg tar på teksten (stryker fingeren over), da drar litt av fargen seg utover... Er det noen som vet råd? Er det noe feil men skriveren min? Er dette vanlig med blekkskriver? Er det avhengig av arktype? Finnes det blekk som er mer motstandsdyktig enn de som fulgte med? :(

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det har med papiret å gjøre. Har selv IP5000 og bruker HP og Cannon papir og har ikke noe problemer. Vil heller si at den tørker hurtigere enn print fra HP skrivere, spesielt foto på Cannon papir.

Prøv noe annet papir.

Arne M

Lenke til kommentar

Har selv en IP4000 og har aldri opplevd det du snakker om.

Selv bruker jeg kun Canon papir da det gir det beste resultatet til canon printere (etter egen erfaring).

Det virker som at det papiret du bruker er laget for laserskrivere e.l. Dvs blekket klarer ikke å feste seg. Sjekk med leverandøren av papiret eller forsøk et annet merke. Det er nok ikke noe galt med din printer.

Det er jo heller ikke anbefalt å bruke "no-name" refill patroner, men jeg går utifra at du bruker originale fra canon.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har nettopp fått meg en Canon pixma ip4000 og opplever at fargen sverter av selv lenge etter utskrift (dager...). Problemet oppstår når jeg tar på teksten (stryker fingeren over), da drar litt av fargen seg utover... Er det noen som vet råd? Er det noe feil men skriveren min? Er dette vanlig med blekkskriver? Er det avhengig av arktype? Finnes det blekk som er mer motstandsdyktig enn de som fulgte med? :(

Håper på svar!

Du sier jo ikke noe om hvordan papir type du bruker! Da er jo temmlig vanskelig å hjelpe deg.

Du ber om problemer som farge avsvertning, falming og fargestikk dersom du ikke bruker orignalt papir og blekk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...