willbend Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Vil jeg få meg jobb hvis jeg utdanner meg i noe innen data? Eller er markedet "mettet". Jeg driver med hjemmesider og litt programmering, er det noe framtid innen datautdanning?. Noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 vel, hvis du skaffer deg en mastergrad så får du vel jobb etterhvert - lavere kvalifisert personell er det vel kanskje nok av har jeg hørt. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Velg studier etter interesse, ikke etter meningene til børshaier som spår 10 år frem i tid hvordan markedet vil se ut. Velg noe du kunne tenke deg å drive med som 70-årig pensjonist på hobbybasis. Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Vil jeg få meg jobb hvis jeg utdanner meg i noe innen data? Eller er markedet "mettet". Jeg driver med hjemmesider og litt programmering, er det noe framtid innen datautdanning?. Noen som har noen erfaringer? Ville nok ha valgt enten en 5 årig utdannelse på høyskole/universitet eller en 3-4 årig utdannelse i privat sektor. Bare ikke tro på "Ta et år med webdesign hos oss så får du garantert jobb etterpå" Kan jo nevne at .NET er etterspurt om dagen. Systemutvikler.NET klassen her på huset begynner å få lite elever. Ut av totalt 7 elever så har 4 fått jobb om jeg husker rett. Men som Pion har nevnt, markedet endrer seg fort. Ser ingen grunn til å unngå studier der ledigheten er stor akkurat nå, velg noe du har lyst til å jobbe med de neste 40 åra Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 1-årig utdanning innan data er nok ganske metta. Slik som Jalmar påpeiker så må du ikkje bite på slike: "1 år og garantert jobb"-tilbud frå ein del private utdanningsstader. 3åring utdanning er nesten eit minimumskrav så sant ein ikkje kan vise til erfaring som kan tilsvare den teoretiske biten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå