Don Juan Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Problemstilling: XP gir meg to forskjellige størrelser på ledig/brukt diskplass. Som dere ser på bildet ser dere at hvis jeg høyreklikker på C:\ så står det at jeg har brukt 5GB og har 172MB ledig. Hvis jeg går inn på C:\ og tar CTRL+A (merk alle) (jada, jeg har på "vis skjulte filer" og tar høyreklikk og Egenskaper står det at alle filenes størrelse er på 3,26GB. Og poenget er, jeg kan ikke ha brukt så mye plass, har ingenting på skrivebordet, innstallerer aldri noenting på C:\ (utenom noen fellesfiler som må inn der av og til). Alt som er på den er Win XP! Og søppelkurva er tom. Har norton ja, og disse filene er også slettet. (har dessuten disabla norton på søppelkurva). Har også disabla Windows recovery eller hva det kalles. Hva kan være galt? Sliter kraftig med for lite diskplass på C:\ her, noe som jeg ikke forstår. Har noen peiling? Damn, ble lang post dette Endret 27. januar 2005 av Naitsan Lenke til kommentar
korny Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 jeg fikk forskjeld på ca 3GB Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Viser du skjulte filer og systemfiler? Jeg har hatt lignende problem, da var det nok med scandisk. Lenke til kommentar
Cagliostrio Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har du prøvd diskopprydding? Ofte at det er en del temp filer som tar opp mye plass. Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har en liten mistanke på at det er et stk. pagefile.sys som ligger skjult for deg... Lenke til kommentar
en fyr Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hva med å gå i samme meny som du har merket av for "Vis skjulte filer og mapper", og ta bort "Skjul beskyttede operativsystemfiler" ? (Eller hva det nå heter på norsk, jeg bruker engelsk...) Tipper det gjør susen Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har du lagt page fila på den disken? Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har sett problemer med System Restore som eter opp diskplass på jobben. Dersom SR er enablet kan du prøve "disable, apply, enable, apply" eller bare disable shitten for godt. Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Skrudd av Hibernation? Skjermegenskaper > Skjermbeskytter > Strøm > Hibernation. Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg støtter dette med TEMP filer, jeg hadde en gang 4GB med TEMP filer... Bare windows tar jo ganske mye diskplass da, tenk på alle oppdateringene. (mulig jeg er litt på bærtur når det gjelder hvor mye plass windows tar) Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Dette har jeg allerede prøvd: * sletta temp * system restore har jeg disabla fra dag 1 * hibernation / dvalemodus var ikke aktivert * scandisk gjorde ingenting Amphipod har rett. Ved hjelp av "en fyr" så fikk jeg se virkelige systemfilene. Der lå en forbanna pagefil på 1,5 gb. Denne må flyttes Takk for hjelpa nok en gang alle sammen! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Dette har jeg allerede prøvd: * sletta temp * system restore har jeg disabla fra dag 1 * hibernation / dvalemodus var ikke aktivert * scandisk gjorde ingenting Amphipod har rett. Ved hjelp av "en fyr" så fikk jeg se virkelige systemfilene. Der lå en forbanna pagefil på 1,5 gb. Denne må flyttes Takk for hjelpa nok en gang alle sammen! pagefile.sys hverken kan eller skal fjernes. Den er i bruk hele tiden og fungerer som virtuelt minne. Skal du gjøre noe med denne filen må du gjøre følgende: høyreklikk på min datamaskin --> velg avansert --> velg innstillinger for ytelse --> velg avansert --> velg endre under virtuelt minne Edit: Men for å gjøre dette, skal du være 110% sikker på hva du gjør. Gjør du en blemme her, kan det gå galt. Endret 27. januar 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) .. Endret 27. januar 2005 av vanedyret Lenke til kommentar
Don Juan Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 stigfjelm, jada, har litt peiling skjønner du tok å endret innstillingene slik at fila ligger på en annen partisjon. funker fett til nå. (5 minutter) hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå