Gå til innhold

AMD athlon 64 3500+ socket 939

SunChaser

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en pc her om dagen fra en net shop, som dem bygde til meg. CPU står nå på idle temp 52c (noe den aldri har gjort før, har brukt å ligget på 59-60c), og når eg spiller går den gjerne opp til 73c, ifølge ASUS probe programmet.

Eg har spilt i 10-15 minutter uten noe tegn til henging, kjørte også 3d mark 05 3 ganger på rad, uten noen henging eller reboot (score +-5800) VCore ser ut som er helt riktig også, ribben og viften ser riktig montert ut også, har sjekket.

Noen andre som sliter med tempratur problemer med slikt system her, eller vet noe om hva som kan være galt? Hørt rykter om feil måling på enkelte kort men vet ikke noe om det, har siste bios på hovedkortet (ikke beta). Var i dag, når maskinen har stått på en god stund, at eg så idle temp hadde stabilisert seg på 51-52c. Lurer på hvorfor den plutselig har bestemt seg for å stabilisere seg der, siden idle temp har vert på 59-60c helt frem til nå. Eg har holdt på kjøleribben etter 3dmark 05 testene, og eg kunne holde på ribben i 10-12 sekunder, kanskje mer før det begynte å bli skikkelig varmt på fingrene. Noen ideer på hva som kan være galt, eller erfaringer? Her er full spesifikasjon på maskinen:

Asus A8N SLI (ikke deluxe)

AMD Athlon 64 3500+ (newcastle core 130nm)

1024mb (2x512) corsair pc3200 minne

radeon x800xt skjermkort (pci-e)

Har 4 kabinett vifter, 2 som blåser ut bak, og 1 på kvar side som suger inn, var med thermaltake kabinettet. PSU er på 420w, også fra thermaltake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...