kvase Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Sitter her og prøver og finne ut hva slags bærbar pc Hjelpemidelsentralen pleier og gi til folk som har behov eller krav på dette da min bror har et fysisk og leslig handikapp. Han vil få det tildelt men vi sitter her og prøver og fiske ut hva dem tilbyr er det noen som vet dette #vedlagt bilde fjerna då det verkan hadde noko med trådens innhold eller noko anna som kunne tenkast å høre til i denne kategorien, moderator jankee# Endret 27. januar 2005 av Jankee Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Det er veldig forskjellig, men tror det går mest på Toshiba. Noe mer vet jeg ikke... Lenke til kommentar
geokri Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 han får en rekvisisjon på 9000 som han kan handle på Telehuset eller Elkjøp for, Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 han får en rekvisisjon på 9000 som han kan handle på Telehuset eller Elkjøp for, jepp, og da skal det også være med skriver!! Så bare slutt og drømme, her blir det basic config :!: Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Går vel fint an å legge mellom noen laken slik at man får en maskin det går an å bruke.. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Drømmer ikke om noe rått av bærbar men vi lurer da hva han kan ende med. Alle ting er jo bra bare han får muligheter til tilpassa program og hjelpemidler rundt det med bærbar pc. Men takk for det dere kommer med her av imformasjon Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Tja... legg på et par lapper, og vips, så sitter du med f.eks. en 1557-basert laptop. Centrino/Pentium-M, bra skjermkort osv. Bedre enn den toshiba-driten man får direkte fra hjelpemiddelsentralen (Celeron+integrert skjermkort -- (burde vært ++, men syntes ikke det passet i denne sammenheng )). Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 kan sikkert legge inn noe selv også, men maskinen skal vel leveres tilbake en gang også... Lenke til kommentar
clario Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg hvet at man kan legge til flere lapper vist man vil. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 kan sikkert legge inn noe selv også, men maskinen skal vel leveres tilbake en gang også... Det er slett ikke sikkert. Alt av datautstyr blir ganske slitent etter et par år, i hvert fall bærbare PC'er. Lenke til kommentar
SteinF Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 I min klasse (9.) er det flere som har en bærbar datamaskin de har fått fra hjelpemiddelsentralen. To har Targa En har Toshiba Ei har IBM Ei har HP Det var noen flere men de husker jeg ikke. Ingen av dem er noe særlig kraftig, men har sikkert bra ytelse på tunge worddokumenter Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 kan sikkert legge inn noe selv også, men maskinen skal vel leveres tilbake en gang også... Det er slett ikke sikkert. Alt av datautstyr blir ganske slitent etter et par år, i hvert fall bærbare PC'er. di pengene du får fra hjelpemidelsentralen er så godt som dine. Har hatt litt med slike maskiner og det er ingen som er blitt returnert. anbefaler og legge til noen kroner slik at du får en grei maskin. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 I min klasse (9.) er det flere som har en bærbar datamaskin de har fått fra hjelpemiddelsentralen. To har Targa En har Toshiba Ei har IBM Ei har HP Det var noen flere men de husker jeg ikke. Ingen av dem er noe særlig kraftig, men har sikkert bra ytelse på tunge worddokumenter Kraftig sprik her, ja. Noen er uheldige og får Targa-maskiner (Hadde Targa xtender 400, og den var noe drit), andre er griseheldige og får maskiner fra IBM. Rettferdig? Tror ikke det, nei. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Ser ikke helt det store spriket, alle er dyre "store" merker som ofte leverer dårlig innmat på 1 eller 2 av komponentene, noe som trekker ned kvaliteten og ytelsen kraftig, og de er dyre. Til og med IBM er ikke helt store greiene på det pris-området der, hjelper lite å ha et robust deksel når innmaten består av hva IBM klarer å putte inn der til 9000,- som ikke er store greiene. Hvis du har mulighet til å bruke de 9000 du får fra hjelpemiddelsentralen til å kjøpe stort sett hvor du vil, burde du legge på 995,- og kjøpe denne: http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=5178 Du får ikke bedre enn den til den prisklassen nesten, og den er veldig bra for prisen. Klarer også spilling og litt kraftigere saker, Er lett, ganske stillegående og har 4-5 timer batteritid under normal bruk. Endret 27. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=5178 Du får ikke bedre enn den til den prisklassen nesten, og den er veldig bra for prisen. Klarer også spilling og litt kraftigere saker, Er lett, ganske stillegående og har 4-5 timer batteritid under normal bruk. Som jeg poengterte tidligere i posten. Godt forslag. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=5178 Du får ikke bedre enn den til den prisklassen nesten, og den er veldig bra for prisen. Klarer også spilling og litt kraftigere saker, Er lett, ganske stillegående og har 4-5 timer batteritid under normal bruk. Som jeg poengterte tidligere i posten. Godt forslag. Ack ( jeg er blind ) Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Med en slik rekvisisjon må man vel handle i en fysisk butikk tror jeg da de krever kontroll av legitimasjon mot rekvisisjonen for å få kjøpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå