Gå til innhold

Mac-tastatur samme som pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har en pc og lurer på om tastaturet på mac er akkurat som et tastatur på pc? Skjønner at windows-tasten ikke er der, men jeg tenker ellers?

Tenker da spesielt på iBook. Men det er vel det samme på alle mac tenker jeg...?

Ja. Standard QWERTY. Bortsett fra at @-tasten sitter på et 12 000 ganger bedre sted, og at Win-tasten er erstatta med en Command-tast.

Lenke til kommentar

Og til de som sitter med mac og bruker et windows-basert tastatur:

http://doublecommand.sourceforge.net/

http://gnufoo.org/ucontrol/ucontrol.html

Der kan du bytte om på alle tastene du vil. Så om du ikke er så velsignet å sitte med et Apple-tastatur, eller kjører f.eks. Logitech DiNovo istedet, så kan du bttte om på alt knappen og command knappen slik at du slipper å trykke feil. Og f.eks. sette at det å holde F12 inne sender ut dvd-trayet.

Lenke til kommentar
Så om du ikke er så velsignet å sitte med et Apple-tastatur, eller kjører f.eks. Logitech DiNovo istedet, så kan du bttte om på alt knappen og command knappen slik at du slipper å trykke feil. Og f.eks. sette at det å holde F12 inne sender ut dvd-trayet.

Jupp, kjører sel DiNovo mot både Mac og Win, det var rett å slett en nedtur

å ta i mac-tastaturet etter å bli vant med diNovo.

Synes selv mac-tastauret blir for høyt i forkant, selv om det er forholdsvis lite og

mye bedre enn de som leveres med win-bokser... Er vel bare bortskjemt med

diNovo som er et fantastisk tastatur...

Lenke til kommentar
pc og mac tastaturer kan brukes om hverandre så lenge de har USB tilkobling. Har det PS2(pc) eller ????(mac) plugg, får du ikke koblet dem til "feil maskin". (Det er sikkert mulig å lage noe adapter for disse.)

Koster vel ca 100kr eller litt mindre for en PS/2->USB-adapter.

(Og ja, syns også det var en nedtur å gå tilbake til apple sitt tasatatur etter å ha brukt DiNovo, sånå sitter jeg med to stykk diNovo, og jeg har byttet om på alt og command tasten.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...