Gå til innhold

Hvorfor lagger det på spill?

StrongBad_

Anbefalte innlegg

Hvor for lagger det på spill når jeg har et Leadtek a400 Geforce 6800 gt kort?

det lagger på hl2/ source og NFSUD2.

Det lagger spesielt når det skjer mye, for eks på cs:s når det kommer masse folk og skyter osv

har nyeste driver til nvidia

Endret av StrongBad_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
alt på fullt tenker jeg.

men det har kommet nå i det siste. men kan det være program vare som forstyrrer?

kan jo altids formatere og se hva som skjer da

Kjører du alt på fult altså full oppløsning og alt av AA og AF vil det jo lagge/hakke. Så kraftig er ikke det kortet..Kan også være andre programmer, eventuelt komponenter..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar
kortet er uklokket..

jeg mistenker pc å være litt syk kan man si.. jeg får blå skjerm daglig osv..

jeg ikke hva jeg skal gjøre rett og slett..

Er ganske frustrerende å ha en ustabil PC. Det har jeg selv erfart. Du kan kjøre tester på de forskjellige komponentene dine. Individuelle vel å merke. Helt til noen dukker under..hehe..Kan være smådetaljer..Hardware specs?

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje det lagger pga av at jeg prøve med atuner( klokkeprogam til vga) og satte utelsen kraftig opp og etter det begynte laggen..

men jeg satte det tilbake og avinstallerte progammet..

og det lagger fremdeles.. kan man sette kortet i default settings eller no?

Lenke til kommentar

Jeg har tilsvarende problem, men har derimot bare 512mb ram og fått inntrykk av at det er problemet (noe flere på forumet med tilsvarende problem mener det samme). Jeg opplever fps drop i tilsvarende situasjoner som du beskriver, mens jeg ellers har bra fps, så skjermkortet er nok da ikke problemet mitt med de innstillingene jeg bruker i spill. Når jeg sjekker taskmanager under spilling, benytter jeg 490-560mb ram/paging file. Har fått beskrevet at fps drop'ene dannes idet pc'n bytter mellom ram og paging file.

Endret av Solav
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9018234
I og med at det har kommet i det siste... boter? Kanskje botene er i ferd med å lære seg banene eller noe sånt?

Hva mente du med det? Bots? Hva i huleste har det med denne saken å gjøre?

Forøvrig, stronbad_: Har du prøvd å kjøre ned instillingene på basale nivåer? Slik som f.eks 1024x768 uten AA/AF og andre fasiliteter? "Lagger" det fortsatt i spill då?

mvh

Sobient

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...