bosannes Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Er det noe spesielt som må gjøres for å få lest tekst fra en textarea i en form til en $_post ? Utsnitt fra index.php: <textarea name="melding" cols="60" rows="10">Melding</textarea> Write.php: <?php $filename = 'gjester.txt'; $handle = fopen($filename, "a"); $navn = ($_POST['navn']); $epost = ($_POST['epost']); $medling = ($_POST['melding']); fwrite($handle, $navn); fwrite($handle, $epost); fwrite($handle, $melding); fclose($handle) ?> "navn" og "epost" er vanlige enlinjers textboxer, og fungerer helt fint, men "melding" skriver ingenting til txt-fila. EDIT: Kom på at denne metoden vil sette all tekst fra textarea-elementet på én linje, og folk vil kunne skrive kode i dokumentet. Finnes det noen enkle løsninger på disse problemene? PS: Jeg beklager brudd på 3-ordsregelen for tittelen på en post tidligere i dag Endret 27. januar 2005 av bosannes Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Nå må du slutte og slurve da BYTT.. $medling = ($_POST['melding']); med denne $melding = ($_POST['melding']); Skrivesleiv er altid like moro Endret 27. januar 2005 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Oi! Tusen takk. Skriveleif er jo kjedelig det, men enda mer pinlig er det når poster etter hjelp Kom forresten på at denne metoden vil sette all tekst fra textarea-elementet på én linje, og folk vil kunne skrive kode i dokumentet. Finnes det noen enkle løsninger på disse problemene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Oi! Tusen takk. Skriveleif er jo kjedelig det, men enda mer pinlig er det når poster etter hjelp Kom forresten på at denne metoden vil sette all tekst fra textarea-elementet på én linje, og folk vil kunne skrive kode i dokumentet. Finnes det noen enkle løsninger på disse problemene? Mulig det bare er meg som er trøtt men kunne du forklart litt nermere ? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Diverse funksjoner for å beskytte seg. nl2br() - lager linjeskift hvor folk har trykket enter. htmlspecialchars() - gjør <, >, ", ', og & om til entitiene slik at de ikke blir gjenkjent som html strip_tags() - fjerner rett og slett alle html-tagger. Om folk skriver alt på en linje tror jeg ikke blir noe problem med mindre det er alt i ett ord. For å sikre det mot dette kan du bruke wordwrap() funksjonen. Finner dokumentasjon på www.php.net, jeg orker bare ikke å lage så mange linker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå