Bender2 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har en Fujitsu Siemes Scaleo600 med 2MHz celeron prosessor, 256 MB ram, har bare PCI slotter på hovedkortet. Det originale sjermkortet er integrert i hovedkortet. Er det er mulig å installere et nytt skjermkort og disable det originale? Dersom det er mulig, trenger jeg hjelp til å velge et rimelig grafikkort som gjør det mulig å spille sims2. Pc'n er jo noen år så jeg trenger "best-buy" Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Tilgangen til PCI kort er svært begrenset og ytelsen er ikke så bra at det gjør noe. Det er vel 2 skjermkort å velge mellom og det er Geforce FX5200 og Radeon 9200/9250..Sistnevnte er det beste kortet. Vel å merke skal man ikke forvente all verden av de kortene..Bare sett i kortet og installer driverene så går det.. Endret 27. januar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 2MHz celeron hehe menne , tror 92*0 er det beste valget ja Lenke til kommentar
Gundersen Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) 2Mhz Celeron Prosessor Hehe ja, det var ganske artig det! Endret 27. januar 2005 av Gundersen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Å spille Sims2 med en slik PC tror jeg kan bli en frustrerende opplevelse... Minstedatter synes det går tungt med XP3200+, 512MB DDR400 (her er det skoen trykker). og klokket 9700Pro... Glem det.. sier nå jeg.. Lenke til kommentar
Bender2 Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Jaja sånn kan de gå med de skriveleifene. .. d ble faktisk litt morsomt. 2GHz hadde vel vært litt bedre... men kansje ikke bra likevel ettersom jeg ser på svarene. Det står på spillpakken at det er en fordel at sjermkortet støtter T&L .. Men ser ikke at dette nevnes på teknisk info på de PCI kortene jeg har sett på. Det kan jo hende at jeg foruten å være ordblind er svaksynt også.... Er det noe annet jeg kan se på for å finne ut om ev.kort støtter Transform & Lighting ? Lenke til kommentar
Sir_cruz Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 du kommer nok til og greie og spille det , men det vill neppe være noen opptur... sims 2 kommer du til og bli lei snart uansett kjøp 9200 kortet du, det ville jeg anbefalt i allefall da kan du i allefall kjøre FPS spill ganske bra (vis du ikke er kresen ) Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Sims 2 skal nå være ganske prosessorkrevende egentlig..Funker vel greit nok på lave innstillinger. Skal ikke forvente deg all verden med det kortet. På såpass nye spill burde man ha mer prosessorkraft enn en 2.0 ghz Celeron prosessor, 512 ram og ett AGP skjermkort som minimum..Husker når jeg hadde Voodoo 3 kortet mitt på PCI.. Endret 27. januar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå