Gå til innhold

Maskinen henger seg i dvalemodus/hvilemodus

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg prøver å sette maskinen i hvilemodus eller dvalemodus henger den seg, noen som har samme problem, eller forhåpentligvis noen som har en løsning på problemet.

Har XP Pro, AMD 1400 på MSI K7T Turbo og 80 GB cuda IV, 512 mb sdram, geforce 2 Pro400.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger den seg? Eller får du blåskjerm?

Jeg har akkurat samme problem som deg hvis jeg bruker "S3" saken i BIOSen, og da ender det opp med blåskjerm.

Men med "S1", så kan det hende at det funker. Men dog at det på en måte "henger" seg i blant. Ikke akkurat "henge" seg, men all lyd begynner å hakke, og musepekeren står bom fast! Så gir det seg etter noen sekunder.

Jeg tror at kanskje løsningen på problemet ditt må være å bruke et annet OS, siden jeg ikke hadde problemer i Windows 2000, eller å klokke ned prosessoren til default.

Lenke til kommentar

Hvilemodus fungerer helt fint på min maskin med XP Pro. Finn oppdaterte drivere for all din hardware, og vær sikker på at de er godkjent av Microsoft.

Ellers kan det være noe galt med oppsettet. Liker du å rote rundt i registeret, så bør du kanskje prøve å laste en eldre versjon av registeret?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har selv nøyaktig det samme problemet med min maskin og har lett en hel del på diverse forum rundt om i verden , forsøkt en rekke forskjellige patcher, til liten nytte. Dette var jo også et velkjent problem på 98se som de hadde en patch for som senere måtte patches pånytt..Kanskje gutta hos MS klarer å finne frem en patch til Jul eller noe. Vet at det ihvertfall er mange rundt om i verden som sitter med samme problemet tilsynelatende uten andre likheter enn det. Ellers kan man jo alltids formatere. Det virker jo garantert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...