Joggi Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 hvordan bør hardware som man ikke bruker lagres? må dem være i normale oppholdsrom ? kan dem lagres i rom med varierende temperatur og ganske kaldt? er det enkelte hw som bør lagres liit anneledes enn andre og er det noe som tåler mer enn andre? hva bør man tenke på ang temperatur, fuktighet, lys, støv, stabling og slikt? jeg vurdere å lagre ting i boder og er litt usukker på hvordan ta best vare på utstyret Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Bare å legge mye av utstyret i antistatiske poser. Lenke til kommentar
_lefze_pwns_all Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 jeg bruker bare å slenge alt av pc deler på ei hylle i blindkjelleren ... alt der funker flesk enda, og tror jeg kommer til å gjøre det videre, har faktisk ikke noen antistatiske poser å ha rundt heller Men hvis det er dyrt utstyr det er snakk om, tror jeg at jeg ville fulgt rådet til ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Antistatiske poser er nok det beste. Om du lukker dei betyr ikkje støv og luftfuktighet så mykje lengre, men normal temperatur funker vel. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Bare å legge mye av utstyret i antistatiske poser. ehh har noen store nok antistatiske poser til skjermer kabinetter og hele pcer har 7 skjermer og en del annet utstyr jeg kunne tenkt meg å stue vekk litt Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 hvordan bør jeg lagre feks hd, ram, diverser kort, psu eller skjermer o.l. noe spes jeg bør ta hensyn til da eller er det bare å sørge for at rommet er så tørt som mulig (helst som i et vanlig rom) og ha en noelunde jevn temperatur Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 jeg mistenker at det meste av hardware ikke er produsert med rustfritt stål, så jeg tror fuktighet kan være skadelig i lengden. kan jo eventuelt pakke det inn med slike silca-poser med en slags silisium-stoffblanding i som tiltrekker fuktighet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå