sandrah03 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hei, jeg har overskrift, litt tekst under, og et par avsnitt lenger ned har jeg lagt inn et bilde som er justert til høyre, men jeg vil også ha tekst ved siden av dette bildet, altså i senter, men jeg får det ikke til... Det som skjer for meg er at der det bildet er lagt inn(helt til høyre), der får jeg ikke lagt inn tekst i sentrum på lik linje som bildet til høyre er, jeg har prøvd både p align og i et forsøk på å få dette til Eller er jeg nødt til å ta i bruk tabeller? Noen forslag? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Legg til p img { float: right; margin: 0.3em; } i CSS-filen din. Om du ikke har en, legger du dette i mellom <head>-taggene; <style type="text/css"> p img { float: right; margin: 0.3em; } </style> EDIT: I senter ja. Nevermind svaret mitt. Endret 27. januar 2005 av PoleCat Lenke til kommentar
sandrah03 Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Thanks, men det gjaldt bare for bildet? altså kort, jeg skal ha tekst i midten og et bilde langs teksten på høyre side CSS har jeg såvidt begynt å kikke på, men er kanskje lurt å lære litt om det også hehe Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 CSS er nok ganske lurt å lære seg ja. Og veldig gøy å lære seg! ------------------ Teksten vil legge seg ved siden bildet av og kanskje under om teksten er langt nok. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) CSS: #content { display: block; position: absolute; } div#bilde { display: block; float: right; position: relative; width: 150px; height: 150px; } HTML: <div id="content"> <div id="bilde">bilde here</div> <p>Hei og velkommen</p> </div> Prøv dette..!! håper det gikk.!! Mod-info: Innlegg som orginalt bumpet tråden slettet. Endret 27. september 2005 av am3k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå