Gå til innhold

Fåkka radeon 9800PRO?

DarkStarr

Anbefalte innlegg

jeg har et 9800PRO som jeg har har mye problemer med.

jeg skal spille Max Payne 2 og får spilt litt så faller jeg ut av spillet og rett inn i windows, og noen ganger restarter pcen seg.

skal jeg spille HL2 så stopper det opp på loadingen og jeg må restarte...

til og med i CS kan jeg plutselig bare falle ut av spillet...

begynner og bli ekstremt lei av den dritten, men er det noe jeg kan gjøre med det?

har har jo fortsatt garanti og sånn :hmm:

og ska jeg spille Doom 3 slutter bare det og svare...

for info se specs..

Trenger Hjelp!!!

(jeg bruker de nyeste omega driverene)(uklokka)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det første jeg tengte på var varme , du kan altids klokke det ned litt og teste

Rivatuner og power strip brukes til dette :)

Ville også prøve de nyeste Catalyst driverene fra ATI

kansje demontere kjøleren putte på litt pasta og skjekke littegranne;) (bare et lite forslag)

Lenke til kommentar
og jeg har fått "minnedumpings" bluescreen et par ganger

Driver konflikt høres dette ut som , Catalyst drivere test de , eller en annen driver du ''bruker'' aktivt når du får blue screenen

Som jeg fikk før blue screen vær gang jeg koblet meg opp på nett med ISDN kortet , hva kunne det være tro ? ja nettopp ISDN kortet

og fikk bluescreen vær gang jeg overførte filer på DC++ , windows osv, vis LAN

hva kunne det være tro ? You answer that ;)

Lenke til kommentar

har prøvd de nye Catalyst driverene og det er de jeg får bluescreen av...

tror ikke jeg gidder og sjekke for kjølepasta da går jo garantien til hell

men jeg bruker 2 skjermer samtidig men kan jo ikke være det jeg fikk bluescreen uten den ene noen ganger og...

lurer fælt det er ektstremt irriterende!

Lenke til kommentar

jeg har pcen stående uklokka og har ikke merka noe problemer når den har vært klokka heller...

jeg har (nesten) reinstalert win xp imellom forsøkene og tror ikke det er det som er feil

og timings på brikene står på : 2.5-3-3-8 som er standard for TwinMOS

Lenke til kommentar

Anbefaler deg at du enten tester med mem86 (må legges på diskett eller boot cd) eller at du laster ned prime95 og kjører noen tester der.

Om du får feil med memtest86/prime95 så anbefaler jeg deg at du prøver med økt volt på minnebrikkene , eventuelt høyere latency.

Lenke til kommentar

Jepp, det er det jeg sikter til, men sørg for at du kjører prime95 på den testen som bruker mest minne og kjør den i ca 8timer (over kvelden).

Viser det seg at det ikke dukker opp noen feil i prime95 eller memtest86 så kan du prøve følgende :

*Øke luftsirkulasjonen rundt skjermkortet (ta noen vifter og sørg for at de blåser direkte på kortet, gjerne en stor bordvifte som står og blåser på kortet fra siden.

*Bios oppdatering (noen hovedkort kan være sære med kompatibilitet med skjermkort).

*Øke Agp volt 0.1 punkt (men sjekk om hk undervolter/overklokker før du gjør dette, anbefales ikke å stille opp så lenge verdien holder seg på 1.5)

*Sjekke hvordan det står til med 12v gjennom et overvåkningsprogram (MBM5) , er den ganske lav så kan dette være grunnen.

*Slå av Agp fast write.

*Prøv å stille inn agp i bios til 4x.

*Skift Strømkabel til skjermkortet så at den som kobles inn ikke har noen forgreininger.

Lenke til kommentar

har ikke skjekka det men det må jo være no feil med kortet vis det er så klikk...

en kamerat sende et radeon 9600pro 2 ganger og siste gangen fikk han et nytt...

den psuen ska jo kjøre min pc greit...

fikk en til bluescreen istad og det var minnedumping...

er det ramen min som er klikk eller skjermkortet da?

Lenke til kommentar

Joda, din psu skal kunne drive pcen din uten problemer, men av og til er det noen som opplever en defekt rail og det gir utslag i ustabilitet.

Du har begge strømkablene koblet til hovdekortet?

Sjekk gjerne skjermkortet hos en kompis og se om det skjer det samme der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...