Gå til innhold

Athlon xp1800+ multiplier og volt!!

Anbefalte innlegg

Jeg har låst opp en athlon xp 1800... Men vilken multiplier og volt skal jeg ha den på for å få klokka den til xp 1900? Er det mulig å overklokke den til xp 2000? Erfaringer og tips trengs. Jeg trenger også en liten leksjon på hvordan multiplieren og volten fungerer (er ny på prosessorområdet). Skulle også likt å vite vilken vannkjøling som er best til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

TorkeMon skrev (2002-06-16 17:43):

Jeg har låst opp en athlon xp 1800... Men vilken multiplier og volt skal jeg ha den på for å få klokka den til xp 1900? Er det mulig å overklokke den til xp 2000? Erfaringer og tips trengs. Jeg trenger også en liten leksjon på hvordan multiplieren og volten fungerer (er ny på prosessorområdet). Skulle også likt å vite vilken vannkjøling som er best til dette.

Du må nok holde deg til FSB hvis du ikke vil opererere CPUèn din (Bokstavelig talt)

Alt klokking kommer ann på Hva slags kjøling du har ,men og komme opp til XP2000+ er fult mulig

Lenke til kommentar

Han sier jo at han har låst opp prosessoren.

Han spør om hva han skal stille volten og multiplikatoren på, og hvordan den fungerer.

Volten er det alltid bra og ha litt av.

Bare du ikke har for mye, da blir cpu'en fort varm.

Jeg ville prøvd 1.7 - 2.0. Pass på at den ikke blir for varm.

Multiplikatoren er det bare å prøve seg fram med, akkurat slik som med fsb'en.

Multiplikatoren virker slik at den oc bare cpu'en, og ikke hele hovedkortet, slik som fsb'en gjør

Håper det var til litt hjelp, er også ganske fersk når det gjelder oc.

Fredrik

Lenke til kommentar

Quote:

00fredrik00 skrev (2002-06-19 17:34):

Han sier jo at han har låst opp prosessoren.

Han spør om hva han skal stille volten og multiplikatoren på, og hvordan den fungerer.

Volten er det alltid bra og ha litt av.

Bare du ikke har for mye, da blir cpu'en fort varm.

Jeg ville prøvd 1.7 - 2.0. Pass på at den ikke blir for varm.

Multiplikatoren er det bare å prøve seg fram med, akkurat slik som med fsb'en.

Multiplikatoren virker slik at den oc bare cpu'en, og ikke hele hovedkortet, slik som fsb'en gjør

Håper det var til litt hjelp, er også ganske fersk når det gjelder oc.

Fredrik

Så ikke helt etter.

Men 333mhz med amd er MYE.

Fikk selv 450mhz med vapochill og jeg tviler på at han har det.

En xp1800 kjører 1,53gig og da er det vell mest realistisk og få den opp i 1.65 -1.7.

Alt kommer såklart an på kjøling da.

Har du en standard vifte så kommer du nok ikke særlig langt.

Testet en clash ohslon vifte og det gikk ikke så bra.

XP1700+1560mhz.

Ikke så veldig dårlig ,men når jeg vet at den CPUèn en rimelig klokkevillig så er det dårlig.

Lenke til kommentar

kan dere ikke bare svare cs spilleren her da?? han lurer på hvor mye multiplieren skal være på for å fp xp1900+, ja, den skal stå på 12. fsb må du bare øke gradevis, ellers kan du risikere å ryke cpu`en din!

ps. syns dere det er bra med xp1800+ @ xp2000+? jeg hadde min gamle xp1800+ oppi 1776MHz med en Zalman CNPS5005 vifte, uten å stille på volt seff, men den gikk 3dmarks2001se greit, helt til den døde av en kompis som glemte å sette inn stikkontakta til vannpumpa etter at jeg hadde fått vannkjøling så den er borte.. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-20 21:02, LoadError skrev:

Sett FSB på 140 og v-core til 1,9 WHHOOPS XP2000+

Fsb 140 kan gå, men er absolutt ikke sunt. Har selv ødelagt et hovedkort og en harddisk på å kjøre fsb på over 140. Minnet overlevde, så ikke kom med den "jammen jeg har jo dyrt minne, da går det vel bra?"

Endring av Fsb endrer også minnehastigheten og PCI-freq og alle enheter som er koblet på hovedkortet, så her bør man ha litt peiling før man trikser med tall ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...