janosch Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Vær nådig med meg. Jeg forsøker å brenne helt vanlige musikkfiler (mp3)fra harddisk til cd-er og det går helt fint. Cden fungerer, den kan spilles på PC'en min, men cd-spilleren min vil ikke gi fra seg en lyd fra samme brente cd. Hvis jeg bruker wizarden på nero og velger brenning av audio cd kommer en advarsel i siste vindu om at cden ikke kan spilles i lyd-cdspillere. Til slutt - nero gjør visst automatisk om mp3-filer til wave men jeg har også prøvd å omgjøre den på forhånd. Virket ikke i den vanlige cdspilleren da heller. litt mer detaljert: nero versjon 5.5.6.4 brenner er - asus crw 2410-A Jeg har koblet av Wizarden på nero, forsøkt mange løsninger og sett over hele nettet etter forklaringer. men jeg får det ikke til.. Takk og pris for cd-rw, uten det hadde jeg brukt brent mye ubrukelig. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
JSS Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Kansje det hadde vært litt lurere å brenne audio cden på en cd-r? _________________ Pentium III 500MHz@499MHz 384MB SD RAM nVidia TNT2 32MB Dell P990 19" Trinitron skjerm Maxtor 20GB Maxtor 4GB Toshiba 4x DVD Asus 24x10x40x CD brenner Telenor ADSL 704/128 @ 719/112 [ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-06-16 17:56 ] Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Det er ikke alle CD-spillere som takler CD-RW Lenke til kommentar
DeZtr0 Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 "Gjør du om mp3 filene til wav før du brenner? :smile:" opnet munen før jeg leste hele saken vis den virker på begge cd-rom ene på pc. da virker den sikkert. men du kan også prøve den på flere en 1 cdspiller ellers så kan du prøve å sette ned farten på brenningen. prøv med 4x eller 6X for da blir cd mere stabil og da er de støre mulighet for at den virker vis cd spilleren ikke takler brente cder. _________________ Just admit you're a freak :wink: [ Denne Melding var redigert av: DeZtr0 på 2002-06-16 17:59 ] Lenke til kommentar
asad Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Du må gjøre om MP3 til WAW format. Det finnes flere programmer....CDex. MP3 er komprimert lyd.Kan ikke spilles på vanlige spillere. WAW er ikke komprimert , og tar derfor mye mer plass. Lenke til kommentar
christt Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Nero kan gjøre om fra mp3 til wav for deg. Jeg har brukt det mange ganger, funker som en drøm. Lenke til kommentar
janosch Skrevet 16. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2002 Tilbake igjen. Og nå må dere ihvertfall være nådige.. Brente en cd-r nettopp og det fungerer... Men nero - wizarden sier fremdeles at lyd cd-spiller ikke tar brente cder!?.. jeg brukte ikke den da jeg brente cd'en. Til slutt - hvorfor kjøpte jeg da disse "audio" cd-rw-ene til kr 50 pr stk.. hej då! Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Skal banne på at den stasjonære spilleren din ikke spiller av cd-rw plater. Mange har slike spillere til dags. Ofre noen kroner og brenn på en cd-r plate, skal banne på at det funker da. Lenke til kommentar
elzon Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 17:52, Nismo skrev:Det er ikke alle CD-spillere som takler CD-RW Tror problemet ligger der jeg også. Brenn Audio Cd på CD-R så skal du se at det fungerer... Lenke til kommentar
jag Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Kanskje et skudd i løse luften: Har du prøvd å "finalize" CDen etter brenning? Jeg bruker ikke Nero så jeg vet ikke hvordan valgmuligheten er der. I EasyCDCreator fra ROXIO kan du velge å "finalize" CDen for at den skal kunne spilles av i stasjonære CD spillere. Lenke til kommentar
Klein Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Det er noen få stasjonære CD-spillere som verken støtter CDR eller CDRW. Hvis du har en av de kan du ikke spille av brente CDer. Ellers så kan du som nevnt prøve med CDR da det er mye større sannsynlighet for at din CD-spiller takler denne. Bruker selv Nero til å brenne CDer og har aldri hatt noen problem. Bruk gjerne Wizard og velg audio så skal det funke. Best om du konverterer til Wav før brenning. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 16. juni 2002 Del Skrevet 16. juni 2002 Quote: Den 2002-06-16 18:45, Klein skrev:Best om du konverterer til Wav før brenning. Dette har da ingenting for seg. Du burde vel ha fått svar godt nok nå, men som sagt er det noen spillere som ikke takler cd-rw (og noen ypperst få som ikke tar cd-r). Og du må stenge, eller "finalize" cden for at en stasjonær cd-spiller skal ta den. Multisession går greit, men du må være ferdig med cden, før det går det bare i cd-rom'en. [ Denne Melding var redigert av: EnD.R.E. på 2002-06-16 23:28 ] Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 19. juni 2002 Del Skrevet 19. juni 2002 Prøv og sett ned berennehastigheten on du brenner på 24x, da jeg brant en musikk cd på 24x virka heller ikke den på vanlige cdspillere heller, jeg brenner de på 12x eller no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå