Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kostnader ved opphør av ISDN?

Anbefalte innlegg

Hei og hallo

Jeg vurderer på det sterkeste å kutte ut ISDN abb hos Telenor og gå for IP-telefoni. Telenor skal som kjent ha penger for det meste, men det koster vel ingenting å avslutte et abb? Eller gjør det det? Har ikke fått noe svar hos Telenor.

Endret av bajazzo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for respons!

I dag har jeg det slik at det fra ISDN boksen går en kabel til en kontakt ved boksen, denne kontakten er videre knyttet til "internt nett" av telefonkontakter. Dersom jeg nå kvitter meg med ISDN, vil jeg da kunne koble tilsvarende kabel fra IP-adapter til "internnett" og slenge på en analog tlf på hvilken som helst kontakt? Vil nødig være avhenig av at tlf skal befinne seg der IP-adapter er, selv om trådløse telefoner selvfølgelig kan bøte på dette problemet.

Lenke til kommentar

Regner med at det bør gå bra.

Eneste kan være hvis du har IDSN kabling er det "terminering" i kontaktene.

Dette vil si at signales "drepes" i den siste kontakten. Men hvis det skaper problemer tror jeg det bare er å skru av en dip bryter (bitte-bitte-liten bryter) inne kontakten.

Hvis det er slik at du har bestilt flere linjer så fungerer ikke det på samme måte som på ISDN. Jeg har kun erfaring med NextPhone men der er det hverfall slik at det er to utganger på tlfmodemet og hver av de er hvert sitt nr. Ringer du med telefonen som står i linje1 hvises ditt primære nr hos den du ringer til, og ringer du fra tlf i linje2 vises ditt sekundere nr hos den du ringer til.

Samme greie hvis folk ringer deg, men det kan løses ved å sette primærnr over til sekundærnr ved opptat fx.

Men på det intetnnettet du snakker om får du bare en linje. Da må den andre linja i tilfelle være ved tlfmodemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...