oddflo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Har installert Smoothwall Express 2.0, og det meste ser greit ut. Får kontakt med smoothwall via browser. Problemet er at jeg ikke får koblet til internet fra smoothwall. Har to nettverkskort og valt green til lokalt nettverk og red til inernet. Kabel fra adsl-moden er ført til red, og fra swith til green. Har en Lucent Cellpipe moden fra Telenor. Funker ikke dette modemet med smoothwall, eller hva er det jeg gjør feil?? Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Telenor brukar pppoe for oppkobling mot internet. I slackware brukar eg eit program som heiter rp-pppoe, dersom dette og følgjer med smoothwall, kan du berre skrive adsl-setup følge rettleiinga. Når dette er gjort kan du skrive adsl-start og du burde være kobla opp. Endret 27. januar 2005 av femfulle Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Burde vel gå ann å sette opp under "ppp" (point to point protocol, oppringt linje) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå