Ed Hunter Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Bruker eit Sparklan usb-adapter til min stasjonære (winxp), men tenkte å prøve å få min gamle bærbare på nett med samme saken. Det er ein Toshiba og har Windows 98 SE, får instalert driver og setter opp kortet med automatisk ip (kjører dhcp på routeren) men får ikkje kortet til å bruke dhcp. Via Sparklan softwaren finner eg nettverket mitt, men får ikkje kontakt med routeren. Får ip adresse, men ikkje via routeren. /release og /renew har heller ingen effekt, står fortsatt på samme ip'en. Er Windows 98 SE allergisk mot wlan? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Hva med og sette fast ip på maskinen? Har satt opp wlan på 3 gamle toshiba maskiner med 98 funka kjempe bra. Opplevde litt rot mellom maskin og basestasjon, men kjørte fast ip på maskinen så gikk det greit:) Men kjører det nettverket uten dhcp da... Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Hva med og sette fast ip på maskinen?Har satt opp wlan på 3 gamle toshiba maskiner med 98 funka kjempe bra. Opplevde litt rot mellom maskin og basestasjon, men kjørte fast ip på maskinen så gikk det greit:) Men kjører det nettverket uten dhcp da... Korleis er det å kjøre fast ip og dhcp samtidig? Det går vel ikkje? Har alltid brukt dhcp på trådløse nettverk. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 vil nokk ikke være noen vits og kjøre dhcp da... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 /release og /renew har heller ingen effekt, står fortsatt på samme ip'en. Du har ikke satt opp MAC-filtrening på routeren da? Da får man koblet opp men komer ikke videre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå