sablabra Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 Det må være en skikkelig flaskehals da! Hmm... nå ble plutselig ikke pcen like interessant lenger Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2005 Det må være en skikkelig flaskehals da! Hmm... nå ble plutselig ikke pcen like interessant lenger Tja synes at 4200RPM er greit for en laptop. Med tanken på at det kommer til å støye ekstra hvis du fyrer i en raskere harddisk. Uansett så kommer jeg til å legge en slags guide av PC`en når jeg mottar den en gang på mandag eller Tirsdag, så vent heller med kjøpet ditt hvis du planleger å kjøpe en laptop. ellers så leste jeg denne testen: Fujitsu Siemens Amilo A1630 før jeg bestemte meg å gå for denne laptopen. Men kommer som sagt med mine egne erfaringer! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 tviler på om du hører noe forskjell fra 4200 rpm og 7200 rpm. Det som er positivt er at det er 1x512 mb ram . Da er det enkelt å oppgradere senere. Er dette pcen man får absolutt best ytelse av til rundt 14000-15000 kr?? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Har du mottat pcen nå? Jeg er litt spent Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 4. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2005 Har du mottat pcen nå? Jeg er litt spent Jup motok PC`en på tirsdag og har testet den ut litt. Her er min liten anmeldelse av maskinen. Positivt: -Maskinen er ganske slank og har et fint og pent design etter min mening. -Er nesten lydløs når du driver med kontoraplikasjoner -Masse kraft -Jeg får da over 85 FPS på stress testen i CS Sorce og dette uten å ha oppdatert drivere(enkelte ganger når jeg er in game så får jeg over 100FPS men den holder seg jevnt over 70-80FPS når jeg spiller.) Dette er med følgende innstillinger: 800x600 og alt på high uten AA og AF. (har også testet HL-2 og det gikk som en drøm) -En fiffig sak er at det er en knapp som lar deg slå av og på det trådløse nettverkskortet. -Tråss i at det er en 4200RPM harddisk så jobber den veldig fort. -Det er en Widscreen skjerm som egner seg perfekt til filmtitting -Krystal klart skjermbilde Ulemper: -Maskinen veier litt, men hvis du er en kraftkar så merker du ikke vekten -Syes at den strømadapteren ser veldig stor i forhold til det mine kompiser har til sine laptoper men til gjengjeld så får du ladet opp maskinen veldig fort -Baterilevetiden er ikke all verdens men jeg har faktisk målt den helt bortimot 2 timer før den nådde 5 % og dette var da med en ekstern mus koblet til maskinen da. (dette var da under kontor applikasjoner) -Skal du spille spill som krever ytelse så må du koble maskinen til strømmen ellers vil ikke bateriet kunne levere 100% strømm til CPU og grafikkortet. Konklusjon: Dette er mitt første laptop kjøp og jeg angrer ikke et sekund for at jeg gikk for denne. Maskinen har nok kraft alt du skulle ønske å bruke den til pluss litt mer. I tilleg som et pluss for at man kjøper et Simens produkt får man med noe som heter musicbrigade som tillater deg å se de nyeste musikkvideoene på internett helt gratris i et år. Lenke til kommentar
nree Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Koster forreste 500 kr mindre her: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=139221 Jeg tror det er en kjempepc! Men er det noen som vet hardiskhastigheten?? 4200rpm. på hva maskin? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Har du mottat pcen nå? Jeg er litt spent Jup motok PC`en på tirsdag og har testet den ut litt. Her er min liten anmeldelse av maskinen. Positivt: -Maskinen er ganske slank og har et fint og pent design etter min mening. -Er nesten lydløs når du driver med kontoraplikasjoner -Masse kraft -Jeg får da over 85 FPS på stress testen i CS Sorce og dette uten å ha oppdatert drivere(enkelte ganger når jeg er in game så får jeg over 100FPS men den holder seg jevnt over 70-80FPS når jeg spiller.) Dette er med følgende innstillinger: 800x600 og alt på high uten AA og AF. (har også testet HL-2 og det gikk som en drøm) -En fiffig sak er at det er en knapp som lar deg slå av og på det trådløse nettverkskortet. -Tråss i at det er en 4200RPM harddisk så jobber den veldig fort. -Det er en Widscreen skjerm som egner seg perfekt til filmtitting -Krystal klart skjermbilde Ulemper: -Maskinen veier litt, men hvis du er en kraftkar så merker du ikke vekten -Syes at den strømadapteren ser veldig stor i forhold til det mine kompiser har til sine laptoper men til gjengjeld så får du ladet opp maskinen veldig fort -Baterilevetiden er ikke all verdens men jeg har faktisk målt den helt bortimot 2 timer før den nådde 5 % og dette var da med en ekstern mus koblet til maskinen da. (dette var da under kontor applikasjoner) -Skal du spille spill som krever ytelse så må du koble maskinen til strømmen ellers vil ikke bateriet kunne levere 100% strømm til CPU og grafikkortet. Konklusjon: Dette er mitt første laptop kjøp og jeg angrer ikke et sekund for at jeg gikk for denne. Maskinen har nok kraft alt du skulle ønske å bruke den til pluss litt mer. I tilleg som et pluss for at man kjøper et Simens produkt får man med noe som heter musicbrigade som tillater deg å se de nyeste musikkvideoene på internett helt gratris i et år. Ser jo ganske greit ut det . Men hvor høyt er grafikkortet klokket? Gidder du å ta en 3dmark 2003 test også? Men du burde installere Omega driverene. De gir best ytelse (etter min erfaring), og du kan se hvor høyt grafikkortet er klokket der. Jeg får rundt 64 fps på den source testen., men da har jeg 1024xet eller annet, og jeg har sperret det på 100fps. (jeg har radeon 9600 256mb, som er litt klokket) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Koster forreste 500 kr mindre her: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=139221 Jeg tror det er en kjempepc! Men er det noen som vet hardiskhastigheten?? 4200rpm. på hva maskin? Den jeg linket til der :!: . Forresten, det er ikke noe som heter "hva maskin", men "hvilken maskin". En hver person burde høre at det er feil? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Den 3D-mark testen får vente litt pga er litt opptatt for tiden men jeg har lest et sted at den som standard gir 3200 Poeng i 3D-Mark 2003 uten oppdaterte drivere. mer info om PC`en Test Endret 5. februar 2005 av Wooho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå