Gå til innhold

Ny bærbar PC!

Wooho

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en bærbar maskin som skal brukes til både spilling og skole. Tenkte jeg skulle spille litt Hl-2 og CS-Sorce, mest CS-Sorce og selvfølgelig skolearbeid som mest går ut på å programmere i java.

Var innom komplett og kunne tenke meg en av disse to laptopene:

1.Medion CAD2000 17" WXGA ATI9700-128MB, A64-3000+,512MB,80GB,DVD-R/RW,WLAN,XPH

eller

2.Fujitsu Siemens Amilo A1630 15.4"WXGA ATI9700,A64-3400+,512MB,80GB,DVD+R,XPH

Budsjettet er på ca 14000Kr. Så jeg lurer på om noen har erfaring med noen av disse, tenkte jeg skulle bestille en av disse snart!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann...

Jeg har en medion cad 2000 selv og det er ikke en kvalitets maskin akkurat. Den er ganske stille under "kontor" bruk Men når viften starter bråker den en del. Harddisken er også treig. Den blir varm etter hvert, men ikke ubehagelig varm synes jeg. Batteriet varer ikke lenge pga 17" skjerm som krever litt strøm.

Konklusjon: Ikke løp og kjøp akkurat, men det er en fin desktop erstatter. :thumbup:

Lenke til kommentar
Heisann...

Jeg har en medion cad 2000 selv og det er ikke en kvalitets maskin akkurat. Den er ganske stille under "kontor" bruk Men når viften starter bråker den en del. Harddisken er også treig. Den blir varm etter hvert, men ikke ubehagelig varm synes jeg. Batteriet varer ikke lenge pga 17" skjerm som krever litt strøm.

Konklusjon: Ikke løp og kjøp akkurat, men det er en fin desktop erstatter. :thumbup:

Bråker maskinen mye? Er føst og fremst i timene maskinen skal brukes, under forelesningene når læreren går gjennom java kode på tavla så synes jeg det er fint å skjekke om koden funker men også til spilling men da ikke i timene! :p

Er litt surt hvis maskinen bråker mens jeg programmerer i timen da! :cry:

Du sier at den ikke er noe kvalitetsmaskin. Kan du forklare litt nærmere, ble litt skremt nå, var like før jeg trykte på kjøp knappen for littt siden! :ohmy:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Whitebox lanserer som først i verden CL1557 sin arvtager. Vidunderet vil hete CL1558 og er spekket med utrolige nyheter. Vi nevner først Alvisio/Sonomo prosessor på hele 533MHz, Ny og RÅ Seriell harddisk med Rå ytelse og like rask som de i stasjonære pcer. DDR 2 Minne pluss pluss. Vi har disse på lager. Løp & Kjøp - Mer info kommer !!!

Fra whitebox.no. Den ser rimelig RÅ ut :-)

Lenke til kommentar

Veldig billige pcer på dell.no i dag. Blant annet inspirion 8600 til under 9000 med 512 mb ram og radeon 9600 skjermkort

Edit: sære tingen er at du går _ned_ i pris ved å gå fra geforce fx5200 go til radeon 9600.. så prisen blir 8055 kroner!

Endret av Bergtora
Lenke til kommentar
Veldig billige pcer på dell.no i dag. Blant annet inspirion 8600 til under 9000 med 512 mb ram og radeon 9600 skjermkort

Edit: sære tingen er at du går _ned_ i pris ved å gå fra geforce fx5200 go til radeon 9600.. så prisen blir 8055 kroner!

Til den prisen får du

Intel® Pentium® M Processor 710 (1.4GHz, 2MB L2 Cache, 400MHz FSB)

15.4" UltraSharp™ WXGA (1280x800)

512MB minne

40GB IDE (5.400 RPM)

128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO

oppgradering fra 1.4 til 1.6 koster +1 125 kr

oppgradering fra 1.4 til 1.7 koster +1 500 kr

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt: Denne

Kommer til å legge ut mine erfaringer og dele med dere, fordeler og ulemper når jeg mottar PC`en snart. Nå skal jeg ikke helt gi opp min stasjonære PC! :love: med den laptopen jeg bestilte. Laptopen skal først og fremst brukes til lekser og på forelesninger og spesielt prosjekter som vi har en del av på NITH. Men jeg vil alltid ha en stasjonær PC som skal rocke i spilling, fordi en laptop rett og sellet ikke kan gi meg den føleslen :D

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpte du den pcen når du har stasjonær pc i tillegg?? Litt overkill pc til skolearbeid :!: . Men den er nok fantastisk til spill da :dribble: ! Men jeg kom over den her pcen til 14000,- også: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306128&cks=PRL

Den må da være veldig bra? Den har jo til og med 17" skjerm og ati x600 128mb. Vil ikke den yte mye bedre?

EDIT: Den er ikke på lager da... :ermm:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Hvorfor kjøpte du den pcen når du har stasjonær pc i tillegg?? Litt overkill pc til skolearbeid :!: . Men den er nok fantastisk til spill da :dribble: ! Men jeg kom over den her pcen til 14000,- også: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306128&cks=PRL

Den må da være veldig bra? Den har jo til og med 17" skjerm og ati x600 128mb. Vil ikke den yte mye bedre?

EDIT: Den er ikke på lager da...    :ermm:

Tja når jeg først skal ha meg en laptop er det like greit at den kan gjøre mer enn å bare brukes til skriving! :p Uansett så er det greit å ha en spille PC som man kan ta med seg overalt, mens en stasjonær Pc ikke er lett å drasse med seg. Pluss jeg ønsker ikke noe laptop til 6000-7000 kr fordi da ville ikke Sun One Studio eller Nettbeands starte i det hele tatt.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor du heller ikke kjøpte Acer Ferrari 3200. Vist du hadde/har lest så får Acer Ferrari maskinen bedre kritikk en Amilo 1630.

Eh :roll: Jeg driter ikke akkurat penger her gutt. Den Ferrarien du linka til meg koster jo bortimot 20000Kr. WHF! Gidder ikke å bruke så mye penger for en laptop. Har jo andre ting og utgifter å bruke penger på enn at laptopen min skal ta seg godt ut. Studenter har ikke så mye penger! :p

Lenke til kommentar

Edit: sære tingen er at du går _ned_ i pris ved å gå fra geforce fx5200 go til radeon 9600.. så prisen blir 8055 kroner

Må ha vært en feil på sidene till dell. Prisen i dag er 9081,-

Irriterende, hadde tenkt å kjøpe..

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor du heller ikke kjøpte Acer Ferrari 3200. Vist du hadde/har lest så får Acer Ferrari maskinen bedre kritikk en Amilo 1630.

Eh :roll: Jeg driter ikke akkurat penger her gutt. Den Ferrarien du linka til meg koster jo bortimot 20000Kr. WHF! Gidder ikke å bruke så mye penger for en laptop. Har jo andre ting og utgifter å bruke penger på enn at laptopen min skal ta seg godt ut. Studenter har ikke så mye penger! :p

Acer Ferrari 3200 koster 13200kr hos ITButikken. Legg på 1200kr til en Hitachi 7K60 (60gb 7200rpm) harddisk så har du en super maskin :thumbup:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...