PreZiDenT Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Skal bytte ut hovedkortet mitt, men har selv aldri gjort dette før. Hadde en bok som computerworld skrev for litt siden, men den er borte. Lurer derfor på om noen har en lenke til hvordan dette skal gjøres. Lenke til kommentar
Co0O Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Prøv her: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=9369 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Enkelt, fjern alle kabler, og alle ting i sokklene. Sett hammeren under og vipp opp, slå den neste på plass Bare tulla. fjern alt som sitter på det, og skru ut alle skruene, så er de bare å vippe opp i høyre kant og dra ut. Motsatt når du setter inn. Endret 27. januar 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
HAG Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Bytter du til ulikt (ny type) kort bør delen av harddisken med operativsystem og drivere settes opp på nytt, om du ikke skifter den også - skal være mulig og fjerne drivere alene, men skal være kjempejobb. Har lest om endel "episoder" i DiamondClub med ustabile maskiner som kommer seg med reinnstall, "leker" nå med min K8N Diamond maskin og 3 + 1,2 GB disker fra 10 år tilbake, "akkurat" plass til XP Pro. Får Brenne de "dokumenta" eg vil "beholde" før HD følger etter. Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) ....fant det ut. Endret 27. januar 2005 av PreZiDenT Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 bzerken min lyser ikke grønt bak. også har jeg problemer med Led og alle disse pwr on lysene til dataen. funker ikke pcen om man setter disse riktig? mulig jeg har rotet det skikkelig til. hjelp søkes snarest. Jeg har forresten et Epox 9NDA3 hovekort (s939) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Sjekk manualen, du har sikkert rota det til med orientasjonen av kablene som skal til frontpanelet, bare sørg for at du leser manualen nøye om hvilken vei disse kablene skal stå i. Har gjort samme feil selv. Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Nå har det seg slik at jeg har fått igang maskinen, men istedet for at det bare lyser rødt kommer det opp mange tall på feilsjekksdisplayet på hovedkortet. alt fra c1 , c3 til 25-96 og FF. disse står det ikke om i manualen. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 Reset CMOS Discarge jumper (BIOS). Start maskinen, hold "Del-knappen" nede. Gå inn i Bios og rett klokka etc. Lenke til kommentar
PreZiDenT Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2005 Har nå funnet ut at FF betyr at systemet funker uten problemer etter søk på google. Jeg har ikke formatert harddisk, så mulig det ligger der. Failmelding jeg får opp nå er DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 28. januar 2005 Del Skrevet 28. januar 2005 (endret) Start maskinen, hold "Del-knappen" nede. Gå inn i Bios og rett klokka etc. Samt sette BOOT-rekkefølgen: 1 Boot floppy 2 Boot HDD0 (eller serial ATA) 3 Boot CD-rom Edit: Lagre (save), sett inn Windows CD og restart. Endret 28. januar 2005 av sveinsel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå