Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC trådløs blir treg etter en stund

Anbefalte innlegg

Jeg har en trådløs ruter av type SMC 7004VWBR V.2. I det siste har jeg fått et merkelig problem. Ruteren blir med ett plutselig treg. Jeg detter ned fra 1000 kbits/s til 100-300. Det eneste som fikser problemet midlertidig er en reset av ruteren. Da funker alt helt ok for en stund. Trodde det var World of Warcraft som skapte krøll siden det startet omtrent på den tiden jeg begynte å spille det. Men nå skjer det selv om jeg ikke har spillt WoW på en stund. Sliter også med høy ping i WoW, noe som sansynligvis også er ruterens feil. Det problemet skjer både med trådløs og tp-kabel mot ruteren, så det er tydligvis ikke noe problemer med koblingen mellom pc'ne og ruteren.

Noen som har noen anelse om hva som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, satt med et liknende problem selv for få uker siden.

Test å sende en større fil mellom to pc'er på trådløs nettverket og sjekk hvilken fart du får. Mest sannsynlig får du bra fart... I mitt tilfelle var det rett og slett Nextgentel som ikke kjørte nok juice til linja mi. Når du resetter routeren får du av en eller annen grunn raskere internett i alt fra noen timer til et par dager right?

Sjekk hvilken fart du får på www.dinside.no sin bredbånds surfometer. Registrer farten du får der og ring / send mail til internettleverandøren din angående problemet. Jeg fikk kjapt mail tilbake fra ngt, og de sa de skulle fikse det, og nå har jeg hatt toppfart siden.

Prøv det, og hvis det ikke fungerer, keep us posted!

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp vært i kontakt med telenor pga ping-problemet mitt. Da fant de ingen feil på linja. Nevnte riktignok ikke noe om fartsproblemet. Får ikke sjekket noe hastighet mellom to trådløse enheter i og med at jeg bare har én :)

Men maskina som er kobblet rett i ruteren med kabel er like treg når problemet oppstår. Har sjekket hastigheten på itavisens speedometer og den ligger på runt 1000 kbit/s som den skal når alt virker.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd å kobble maskina rett i modemet da det står i en annen leilighet. Men som sagt blir alt bra når jeg reseter ruteren, så problemet er nok garantert i selve ruteren. Det holder ikke å koble ruteren av nettet via biosen/styringsprogrammet og så koble seg på igjen. da er det fremdeles like treigt.

Siste firmware er installert.

Endret av Tommelom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...