Gå til innhold

Hva er det beste PCI skjermkortet ?

arneost

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg en helt grei dell pc med internt skjermkort (intel 64MB, noe som suger), og lurte på hvilket kort jeg skal kjøpe da det bare er PCI slotter i den.

Jeg har sett på Sapphire Radeon 9200SE Atlantis 128 MB og XFX GeforceFX 5200 med 128. Finnes det noe bedre alternativer? Hvilket av disse er best til spill mm. ?

Arne :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde det vært PCIe hadde det ikke vært noe problem, da hadde jeg hatt en drøss å velge mellom....

Det er da vanlig standard PCI...

Hvorfor ikke kjøpe noen av de kortene? Har du hatt dårlig erfaring med det?

ARne

Jeg trodde først du mente PCI-e men uansett er nok XFX 5200 det beste valget av de to. Siden det er vanlig PCI har du ikke store utvalget nei.

Lenke til kommentar

Støtter DirectX 8.1, OpenGL 1.3..

Edit: Selv om ikke alltid brukererfraingene på komplett er noe å skryte av så er jo en erfaring en erfaring..hehe..Folkene skrev dette på forskjellige kort:

XFX GeForce FX5200 256MB DDR, PCI PCI, TV-Out/DVI, Retail

"Dette hadde jeg aldri trodd om ett FX5200 kort,og ihvertfall ikke om ett pci kort! Dette kortet imponerte meg med å gi 52FPS i Half Life 2,det er like mye som Radeon 9600pro! Jeg anbefaler dette kortet på det varmeste til deg som trenger ett pci kort,ingen andre pci kort er i nærheten av disse prestasjonene og jeg har testet mange!"

Sapphire Radeon 9200SE Atlantis 128MB PCI,ATI9200SE,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

"Jeg kan trygt bekrefte Ronnys erfaringer,mye for pengene! Kan til og med kjøre Half Life2 brukbart! Om du skulle trenge ett kort som kjører HL2 med over 50 fps,så ville jeg satse på XFX FX5200 256mb! Men som sagt,Radeon 9200se er absolutt å anbefale!"

"jøpte en Dell Dimension 2400 (les: billig PC), med dertil dårlig skjermkort. PC'en var jo nesten helt umulig å bruke til spilling. Need for Speed Underground hakket jo som bare det, selv på laveste grafikkinnstilling. I tillegg ble det ofte "bluescreen". Etter at jeg satt inn det nye skjermkortet er det som en drøm. Kjører på 1280x1024 og full grafikk => Ingen problemer

Moralen er: Man trenger ikke en rådyr multimedia PC for å kjøre krevende spill. Kjøp en billig PC og et skjermkort så er det i boks!"

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Det er en Dell Dimension 2400... ikke no pro maskin, men funker til javakompilering ihvertfall... :p og N4SU2 med 9000SE kortet ser jeg :D

Specs;

Intel 2,4C

760 DDR Ram

Trenger egentilg også DVI kobling da jeg har skaffet meg en LG 19" LCD, så har i tankene et Powercolor 9250 128MB PCI kort. Noen som har erfaring med dette kortet??

ARne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...