Gå til innhold

Student må betale 100k for å lenke til mp3

Anbefalte innlegg

Vi lever i norge,et av verdens mest tåplige land der som alt gjørest omvent og opp ned,i alle fall på meget mange punkt :hrm:

Det er så ufattlig masse rart så foregår i dette land..

men,vart vist litt OT...

Men men, det er barre de eg synest..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg har oppfattet, muliggjorde han kun for en lenkedatabase basert på ymse innsendelser fra andre brukere - filene lå aldri på hans server, og det var heller neppe etter intensjonen å innha direktelenking til ulovlige filer. Begge punkter må, etter min mening, ha en formildende effekt. Dessuten kan man nok trekke visse paralleller fra Google og napster.no, men essensen her er sannsynligvis at sistnevnte kun er dediktert til særegne direktelinker, mens Google (for det meste) inneholder linker til HTML-sider, hvilket mer er automatiserte kildehenvisninger enn bevisst videreformidling av ulovlig musikk.

Uansett er jeg svært imot den endelige boten. 100 000,- er ALTFOR mye for en så ubetydelig forseelse, sett i forhold til alt annet forbrytere i det ganske land har utført. Folk han jo vært medvirkende til drap og fått mindre straff. Jeg blir i tillegg nokså arg over det faktum at dette ikke medførte reell tap for platebransjen, kun potensiell.

Edit: Var litt uspesifikk.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Vi lever i norge,et av verdens mest tåplige land der som alt gjørest omvent og opp ned,i alle fall på meget mange punkt :hrm:

Det er så ufattlig masse rart så foregår i dette land..

men,vart vist litt OT...

Men men, det er barre de eg synest..!

Hva er det egentlig du skriver? Det er da mulig å formulere seg tydelig selv om man skriver i et forum, eller hva? Noen skrivefeil kan vel tåles dersom betydningen i det minste står igjen. I dette eksempelet er derimot betydningen nærmest fraværende, samtidig som ikke en eneste linje er fri for skrivefeil.

Uansett hva man mener om norsk lovgivning når det gjelder musikk med opphavsrett, er hvertfall en ting sikkert. Norge har en lovgivning som er en av verdens mest liberale rundt dette temaet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...